Konijn.reismee.nl

Dubai dag 2

Na de lange dag van gisteren heerlijk geslapen in het appartement. Geen geluiden van andere gasten alleen de Imam roept om een uur of 5 op tot gebed. Onze wekker stond om 8 uur, die van de schoonmaker blijkbaar ook, want die belde een half uurtje later aan of hij al kon beginnen, nou nee dus.

Makkelijk ontbijtje gemaakt in de keuken met toast, ei en croissantjes. Op het balkon is het heerlijk vertoeven, qua temperatuur en uitzicht. Onze eerste rit vandaag gaat naar Atlantis the palm. Het resort op 1 van de palmboom eilanden. Als we de parkeerplaats afrijden voelen we ons wel een beetje bijzonder want het verkeer staat vast voor het hotel. Het mannetje van de parkeerplaats regelt meteen dat de auto's aan de kant gaan, en houdt de rest van het verkeer tegen zodat wij weg kunnen. Toch een beetje VIP gevoel hier.

Klein beetje verkeerd gereden, maar toch op tijd aangekomen. Onderweg wat McLaren sportauto's gezien, ze hebben even verderop een assortimentje auto's staan vanwege de introductie van een nieuwe auto. Wij stoppen met onze auto voor het resort, weer een VIP momentje als de mannetjes die de auto voor je parkeren erg behulpzaam zijn en de portiers open houden.

Marjolein en Edwin gaan snorkelen in een groot aquarium. Dus we melden ons bij het aquarium. Chantal mag van onderaf kijken in een gedeelte van het resort dat normaal alleen voor gasten is. De normale bijbetaling hiervoor hoeft niet, dus dat scheelt weer.

Het aquarium waarin gesnorkeld wordt is open van boven dus met wat wind erbij toch frisjes. Het water is wel lekker warm en ze kunnen een uurtje dobberen tussen de vissen. Als ze weer beneden gaan, eten we een ijsje bij Coldstone. Omdat de foto's van het snorkelen nog niet klaar zijn rijden we een toertje over het eiland, mooi uitzicht op de skyline. Op de terug weg de foto's bekeken, heel commercieel duur, dus even goed gekeken welke echt leuk zijn en de beste 2 gekocht.

De tijd vliegt en we rijden door naar de Dubai Mall. Daar gaan we het hoogste gebouw ter wereld bezoeken de Burj Khalifa. We moeten er op tijd zijn anders vervallen de kaartjes. We zijn er vroeg, maar kunnen werkelijk nergens parkeren en staan op een gegeven moment weer buiten. Omrijden dus naar een andere garage, dat lukt wel na enige frustraties. We komen op tijd bij de toren, en moeten voor de veiligheidscheck in een drukke rij wachten. Mensen uit alle windstreken zijn bang dat als je niet dicht tegen andere mensen aan leunt, je dan niet mag. Zo dicht als ze hier tegen je aan kruipen is echt niet prettig. Na de check gaat het beter, met de lift naar de 124ste etage. Daar aangekomen een mooi uitzicht over de hele stad, veel foto's gemaakt en toen weer met de lift naar beneden.

Wat we niet wisten is dat ongeveer een uurtje later Daniel Ricciardo er ook was voor opnames voor een internetprogramma, misschien was de rij wachtenden van mensen die nog naar boven wilden daarom zo lang, we vonden al dat we mazzel hadden met de drukte, jammer dat we Ricciardo hebben gemist.

We zijn gaan eten bij Five Guys, hamburgers samen te stellen naar eigen keuze, patatjes en milk shakes erbij. Het smaakte goed, wel heel veel erg zoute patat 1 portie was zelfs genoeg geweest voor 3 personen. Buiten was het al druk voor de fonteinenshow. Wij gingen ook kijken, we kregen een show op Arabische muziek. Na afloop was het heel druk om weer binnen te komen, gelukkig verspreid iedereen zich daarna weer.

We hebben nog wat geshopt in diverse winkels en het aquarium bezocht. De otters lagen helaas te slapen, maar wel een enorm grote krokodil van wel 5 meter gezien. Ook heel veel grote haaien in de tunnel. In vergelijking met een paar jaar eerder ziet het aquarium er mooier uit, veel meer te zien. Na nog een fonteinenshow te hebben bekeken gaan we naar de auto. Marjolein ziet opeens Alain Prost voorbij lopen die blijkbaar ook aan het shoppen is. Hij loopt naar de parkeergarage, maar vergist zich blijkbaar in de parkeerplek, want hij komt weer terug. We hebben de man natuurlijk met rust gelaten zo in zijn privesfeer.

Wij halen ook de auto op, maar lopen ook verkeerd. We zijn 2 etages te hoog, gelukkig had Edwin opgeschreven waar we we stonden anders was het op 8 etages moeilijk zoeken geworden. In het hotel even geinternet, leuk om te lezen dat de F1 coureurs en teams nu ook allemaal in de buurt zijn. Ook hebben we uitgevonden welke coureurs handtekeningen sessies hebben als we dit weekend op het circuit zijn, onder ander McLaren daar gaan we wel even voor in de rij staan.

Morgen gaan we naar de dierentuin in Abu Dhabi, hopelijk giraffen voeren

Chantal, Edwin en Marjolein