Konijn.reismee.nl

aankomstdag in Milaan

Vanmorgen heeeel vroeg op, om 5.15 weg om Marjolein op te halen. Meteen door naar Schiphol gereden voor onze Easyjet vlucht naar Milaan. We konden snel door de veiligheidscontrole, wel moest er een monster van de koffer worden genomen voor drugscontrole, ook voor het eerst. Niets aan de hand natuurlijk, na een koffie en theetje konden we naar de gate. We vertrokken op zich redelijk op tijd, al vond de piloot het nodig om uit te leggen dat er een kleine vertraging was. Bij het tanken was iets mis gegaan met een filter, monteur had er naar gekeken, maar we konden gewoon weg. De vraag is natuurlijk of passagiers dit willen weten, als we toch kunnen vliegen kan de man dit best weg laten, maar goed.

De vlucht verliep snel en probleemloos. Toch hebben we er daarna erg lang over gedaan om bij het hotel te komen. Dat kwam eigenlijk een beetje door ons zelf maar ook door het onbegrijpelijke metro kaartjes systeem. De eerste fout die we maakten was om naar Milaan Centraal te reizen met de Malpensa express. Bij aankomst merkten we dat we andere jaren altijd op een ander station aan kwamen, waar we meteen de juiste metro kunnen nemen. Geen idee meer hoe dat station heette, deed er ook niet meer toe, we zaten verkeerd. Het station was wel heel mooi om te zien.

Bij de metro dachten we het juiste kaartje te hebben gekocht, maar nee net als andere jaren werkte ons kaartje niet. We kwamen er helemaal niet uit, en de laveloze lui die bij de ticket automaten rondhangen om je zogenaamd te helpen, droegen niet bij aan een rustmoment om even goed alles uit te zoeken.

Onze oplossing was om dan maar naar de juiste metro halte te lopen. Globaal op de kaart kunnen zien waar dat was. Buiten was het bloedheet en zonnig, gelukkig niet het slechte weer dat voorspelt was. Na wat zoekwerk, en het volgen van een tram die in de buurt van de metro stopt hadden we het gevonden. Ook hier werkte het metrokaartje niet, dus maar een nieuwe gekocht. Toen konden we eindelijk mee, een lange rit maar het hotel om 14 uur bereikt. Beetje zonde dat we net als vorig jaar veel tijd aan reizen kwijt zijn.

Het hotel zelf is netjes en ligt tegenover het station van Sesto San Giovanni waar we vanaf morgen elke dag naar toe moeten. In het hotel logeert ook het Engelse team van Sky TV. We hebben nog geen Formule 1 team gezien, maar wie weet zien we morgen of hier nog iets bijzonders logeert.

's Middags zijn we terug naar Milaan gegaan met de metro. We zouden eigenlijk met de trein naar Pavia gaan, maar dat werd dus een beetje te laat. In Milaan gewandeld door winkelstraten en het oude centrum. Ergens stonden soldaten voor de deur met enorme geweren, geen idee waarom maar erg opvallend zo midden in de stad. Ook nog even op een bankje in de warme zon kunnen zitten in het park. Zeer aangenaam dat zomerweer hier.

Eten hebben we bij de McDonalds gedaan. Beetje jammer dat de Fishburger van Chantal een keihard broodje had, je kon er een raam mee ingooien. Toch maar even terug gegaan naar de balie en netjes een nieuwe burger gekregen. Na het eten terug gegaan met de metro. Boodschappen bij de supermarkt gehaald om de komende dagen te kunnen picknicken op het circuit. Vooral het sjouwen met drinken was goed voor de armspieren.

Terug in het hotel met de lift naar de kamer. Toen de liftdeur open ging stond er een halfnaakte man in. Erg apart, maar die kwam dus bij het zwembad vandaan, en stond met een handdoek om zijn middel in de lift. We kregen bijna de slappe lach, gelukkig had die man ook wel door dat het een beetje vreemd was. Terug op de kamer nu, het onweert buiten, we hopen dat het morgen net zo mooi weer wordt als vandaag, maar vooral dat het droog blijft. We gaan het circuit van Monza vast verkennen, en natuurlijk is er ook een wandeling door de pitstraat met handtekeningensessie van de coureurs, eens kijken wie we tegen komen.

Chantal en Marjolein

Edwin

Leuk begin van de trip, veel plezier daar!

Danielle

Openbaar vervoer blijft een uitdaging en een avontuur.

Martijn

Wees gerust het was geen drugscontrole maar voor explosieven, stond zeker een hele aardige beveiliger bij de check