Konijn.reismee.nl

Phantasialand

Vanmorgen gestart met het beste ontbijt van de vakantie. In ons hotel hebben ze namelijk een groot ontbijtbuffet. Deels met aparte dingen zoals noedels en waarschijnlijk de groente kliekjes van het avondbuffet. Voor de rest lekkere pannenkoekjes, heel veel variatie in beleg en als je wil kan de kok speciaal voor jou je eitje maken zoals jij hem gebakken wil hebben. Niet dat de man er veel zin in had toen Edwin er om vroeg, maar het smaakte toch lekker. Met een groot ontbijt kun je ook je dag even door en dat is wel fijn.

Vanuit het hotel lopen we meteen Phantasialand in, makkelijk zo'n hotel in het park. Het is nog vrij rustig, maar dat verandert snel want er zijn de hele dag veel middelbare schoolgroepen in het park. Irritante kinderen, veel herrie in wachtrijen en in de attracties beetje jammer. Met de wachttijden valt het ook wel mee alleen bij de waterbaan een half uur moeten wachten.

Onze eerste attractie is Mouse au Chocolat, waarbij je in een karretje zit en een schietspelletje doet op verschillende plekken in de attractie. Deze is helemaal gethematiseerd als bakkerij waar de muizen voor overlast zorgen. Doel is dus om zoveel mogelijk muizen af te schieten. Heel leuk spel, en doordat het zo rustig is kunnen we 2x blijven zitten. Dan doen onze handen best wel zeer van het schieten, dus stappen we maar uit. Later op de middag nog 2 ritten gemaakt, de eindstand is 4-2 in het voordeel van Chantal. Met kanttekening dat degene die links zit het iets makkelijker had qua dingen raken.

We zijn daarna doorgelopen naar Wuzetown, daar kun je een indoor achtbaan doen waarbij het karretje draait. We zijn al eerder in dit park geweest maar toch een beetje vergeten dat dit een blauwe plekken baan is van het heen en weer schudden. We doen 1 rit anders is het lang wachten. Daarna een zeer oude attractie de Hollywood Studio Tours. Gedateerde attractie waar ook niemand in gaat. Gelukkig voor het personeel komen wij een kijkje nemen. Het is een boottochtje langs oude filmsets, gewoon kijken en varen dus.

Daarna de Temple of the Nighthawk, een achtbaan in het donker. Gezien het tempo van de baan is het eerder een lange rit in een karretje, niet heel spannend. Chantal gaat daarna in de zweefmolen, de waterfontein er omheen blaast heel hoog en je wordt net niet nat. Wel een verfrissende spray, zeer welkom op deze warme dag. Het zonnetje schijnt na 2 koude dagen, joepie!

We gaan nog in de Colorado, een op hol geslagen mijntrein, lekker snelle achtbaan met wat mooie doordraaibochten. Ook de valtoren Mystery Castle bezocht. Een indoor toren waarbij iedereen op bankjes langs de muur zit. Je wordt een paar keer omhoog geschoten en valt dan weer als een baksteen naar beneden, daardoor zweef je soms boven je stoeltje, heerlijk gevoel.

Voor het eten gaan we nog even in de waterbaan Chiapa, waarbij op een bordje staat dat je geheid nat wordt. Na een half uur wachten mogen we het bootje in. Meteen kom je achter het nadeel van vooraan zitten, zodra het bootje schuin naar voren hangt loopt al het water in de boot zo je schoenen in, drijfnatte voeten dus. De baan zelf is heel leuk, een soort boomstamattractie waarbij je rond vaart en af en toe na een lift een val maakt. De laatste val is heel steil en hoog, je gaat als een raket naar beneden, en splasht dan in het water. Qua natheid valt het wel mee, alleen de schoenen hebben droogtijd nodig.

We halen een worst/patat lunch, de jongen achter de balie ziet er uit als Boy George, vreemde stijlkeuze. Na de lunch in Black Mamba gegaan, de heftigste achtbaan van het park. Je hangt onder de baan en gaat met een noodvaart door de baan en over de kop, heerlijk al die G-krachten, daarvoor ga je een achtbaan in.

We herhalen daarna nog wat attracties van 's ochtends en Edwin gaat Talokan in. Een attractie waarbij je voorover en achterover draait en over de kop gaat, met wat effecten zoals fonteinen en vuur. Tussendoor eten we nog een beetje fruit met chocolade. Chantal gaat nog een keer in de zweefmolen, vervelende jongens daar die onder de hekjes door kruipen om vooraan de rij te komen, of jongens die voordringen en sorry zeggen, alsof het dan goed is. Het is ook maar een zweefmolen en iedereen past er in rare actie dus.

We willen de dag besluiten met een ijsje, bij het kraampje staat een Engelse leraar voor de schoolgroep ijs te bestellen. Wij denken dat het er maar een paar zijn, maar opeens roept hij alle kinderen erbij en wordt het lang wachten. Zijn verontschuldiging mag hij houden wat hebben we daar aan, als ook de ijsmachine er mee kapt omdat deze de snelheid niet aan kan, besluiten we maar weg te gaan. Gelukkig kunnen we nog een attractie in het draaiend huis, als we daar uit komen is de Engelse meneer nog steeds bezig. Maar een wandelingetje gemaakt, en daarna kunnen we eindelijk een ijsje bestellen, leuk al die schoolgroepen.

Rond een uur of 17 rijden we weg uit Phantasialand. Op weg naar huis na 3 weken kris kras door Europa. Onderweg kort gegeten bij de Jumbo in Breda, en rond 20:45 uur waren we thuis, einde vakantie. Een heerlijke vakantie gehad, veel afwisselende dingen gedaan, eigenlijk jammer dat het er alweer op zit.

Chantal en Edwin