Konijn.reismee.nl

ViaHockenheim en Sea Life Speyer naar Phantasialand

Het ontbijt verliep vandaag een stuk beter als gisteren. Gedekte tafel en voldoende dingen te verkrijgen. Er stond ook een bordje dat je warme dingen op verzoek kan laten maken. Edwin bestelde dus maar een roerei met spek, wat een mooie goedmaker voor gisteren was. Daarna uitgecheckt en begonnen aan de rit naar Phantasialand. Onderweg maken we nog wat stopjes.

We stoppen eerst bij een stadje waar ze een Mediamarkt hebben. Lang gezocht en een medewerker om hulp moeten vragen, maar de cd van Muse is gevonden en gekocht. Goede cd en lekker voor tijdens het autorijden.

Daarna door naar het circuit van Hockenheim. De navigatie stuurt ons mede door een wegafsluiting de verkeerde kant op. Aardig wat kilometertjes voor niets gereden. Uiteindelijk vinden we het circuit. Er zijn rondleidingen mogelijk, maar daar hebben wij niet zoveel tijd voor. We nemen een kijkje op de enige tribune die open is de zuidtribune naast de hoofdtribune. Vanaf daar een mooi uitzicht op het stadion gedeelte van het circuit.

Er rijden Mercedes sportwagens snelle rondjes voor testwerk, heerlijk geluid. Ook even in de fanshop gekeken. Dat zit in het museum, maar we mogen van de dame achter de balie zonder museumbezoek de winkel/vitrinekasten met souvenirs bekijken. Van een afstandje kun je dan ook veel van het museum zien, waaronder oude motoren en Formule 1 wagens.

Chantal koopt 2 souvenirs en Edwin koopt weer een autosticker. We hebben er op deze rit al 4 verzameld. Bij het circuit kun je verder niet zoveel zien, alles is dicht. Ook weer een beetje vergane glorie, maar dat maakt de oude circuits zo leuk om te bekijken.

Vanaf Hockenheim is het een korte rit naar Speyer. Toch weer een beetje verkeerd gereden in het stadje zelf. Bordjes naar Sea Life zijn ook schaars. Op de navigatie vertrouwend komen we bij een museum aan met luchtvaarttechniek, boten etc. Daar kun je parkeren voor Sea Life. Vervolgens moet je ongeveer een kwartier lopen naar het centre via een parkje. Op een gegeven moment vraag je je echt af of het centre wel bestaat. Na een bruggetje over gelopen te hebben staan we voor de deur, en blijkt daar ook een parkeerplaats te zitten. Dat hadden ze best beter aan kunnen geven.

Eenmaal binnen een rondje gelopen, langs eerst voornamelijk zoet water aquaria. De verblijven van de krokodillen zijn erg mooi gethematiseerd. Ook is er een kleine tunnel met grote baarzen, haaien en een zeeschildpad. Die kun je later ook van bovenaf bekijken. Het centre is niet zo heel groot, leuk om eens gezien te hebben, maar ook niet zo heel bijzonder. Ook een beetje jammer dat het buitenverblijf voor de schildpadden nog niet af is, op de posters en folder staat geopend vanaf mei 2015 dus ze mogen wel opschieten.

Voordat we de rest van de lange rit naar Phantasialand gaan rijden, eten we bij Sea Life nog wat. Bestellen gaat snel, en met de personeelspas krijgen we volgens de medewerker bij de entree 25% korting. Al komt ze ons later nog nagerend om te zeggen dat het 10% is. Bij het afrekenen in het restaurant krijgen we dus 50% korting, 2x gevraagd of het klopt en ja een drankje, patat en curryworst of hamburger voor 2 personen kost maar € 8,80. Vervolgens 25 minuten moeten wachten op het eten. Er zat een schoolgroep voor en tegen de tijd dat die allemaal hun eten hebben...

Het smaakte wel zeer lekker, en je krijgt ook grote porties, dus tot het avondeten konden we er wel tegen aan. Toen dus de lange rit naar Phantasialand. Daar aangekomen kamer in bezit genomen en naar het restaurant gegaan voor het Chinees buffet. Smaakte allemaal lekker, al heeft Chantal zich meer ontfermt over het toetjesbuffet. Maar ja er was dan ook keuze uit verschillende smaken mousse, kleine cakejes en wat fruit.

We logeren in het Chinese hotel van Phantasialand en je kan een klein stukje het park inlopen dat aan het hotel grenst. Morgen gaan we de hele dag het park in, en daarna terug naar huis rijden, want de vakantie zit er dan weer op jammer genoeg.

Chantal en Edwin

Marjolein

Goede cd he van Muse. Bewegwijzering naar Sea Life is dus overal zo goed geregeld haha... Veel plezier nog op jullie laatste dag en goede reis richting huis.