Konijn.reismee.nl

Tripsdrill

Lekker geslapen in dit stille hotel (qua geluid dan, want er zijn een hoop andere gasten). Het ontbijt was niet helemaal wat we ervan verwacht hadden. Het leek een beetje of we de overblijfsels van een ontbijtbuffet kregen. Er was genoeg beleg maar heel weinig broodjes, geen koffie/thee en überhaupt geen gedekte tafels. We zijn niet heel moeilijk op dit gebied, maar wat bestek en iemand die ervoor zorgt dat er voor alle gasten een volledig ontbijt is zou toch fijn zijn.

Dit hotel is sowieso een beetje vreemd qua service. Voordat we weg wilden kwam er nog iemand bij onze kamer langs met een bouwvakker om plannen voor een aanpassing van de badkamer door te nemen, beetje vreemd. Het kamermeisje (niet echt meisje, maar oudere mevrouw) maakte excuses voor het ongemak en legde uit dat er een nieuwe eigenaar is en er aanpassingen aan het hotel worden gemaakt. Dat verklaart misschien de voelbare spanning en daardoor het gebrek aan vriendelijkheid bij het personeel. In ieder geval hebben wij ons weleens meer welkom gevoeld als bij dit hotel.

Vandaag naar Tripsdrill gereden. Een leuk park, zeker qua thematisering, maar iets kleiner als verwacht. Bij aankomst ging men uit van een stille dag, gezien het feit dat er maar 1 kassa open was. Pech voor de dagbezoeker want het was ook de groepskassa, en het duurde eeuwig voordat alle kaartjes voor de schoolreisjes betaald waren.

Toen we uiteindelijk het park in mochten, zijn we meteen naar de achtbanen gegaan, voordat de scholieren daar voor drukte zouden zorgen. De eerste was Karacho, waarbij je binnen 1,6 seconden op 100 km/u zit. Vervolgens ga je door vele bochten en over de kop situaties. Een heftige baan, maar lekker wakker worden zo aan het begin van de dag. Meteen door naar Mammut, de houten achtbaan. Ook een leuke rit, maar het laatste gedeelte is nogal langzaam en voor een houten achtbaan rammelt hij eigenlijk te weinig.

De derde achtbaan is een soort wildemuisbaan in arresleekarretjes. Het was de leukste van de 3 met scherpe bochten en leuke hobbels die je echt het idee geven dat je met een slee van de heuvel afglijdt. Deze baan hebben we meteen 3x gedaan. Toen in de boomstammenbaan, eigenlijk is het hier een badkuipenbaan, want bij deze waterbaan zit je in een badkuip terwijl je de heuvels af duikt het water in. Veel spray van water maar je wordt er gelukkig niet heel nat in.

Dit waren meteen de grootste attracties van de dag. De rest van de dag met name kleine ritjes in karretjes gedaan. Dat varieert van ronddraaiend wagentjes op een rails, tot een boottochtje waarbij je zelf moet sturen en mensen kan nat schieten. Ook hebben ze een zeepkistenrace in kleine autootjes. De lunch in het restaurant gegeten, Edwin ging voor een kleine wokmaaltijd en Chantal voor een soort pasta met kaassaus.

Na het eten nog wat attracties herhaalt, waaronder de keverbaan, een soort kinderachtbaan. Het personeel is hier nogal vreemd, zo ook de meneer die deze attractie bediende. Iedereen mag instappen terwijl hij weg loopt naar wij denken voor een sanitaire stop. Ander personeel is gewoon niet zo klantgericht omdat ze werkelijk niets zeggen of totaal niet opletten bij het bedienen van de attracties. Bij het in en uitstappen van attracties staan altijd medewerkers om op te letten dat dit goed verloopt, maar hier niet waardoor de schoolkinderen er een rommeltje van maken, zeker qua veiligheid bij de boomstammenbaan. En bij de wildemuisachtbaan wordt bijvoorbeeld niet gecheckt of de beugel daadwerkelijk dicht is. Dat is ie natuurlijk wel, maar ongewoon dat er niet wordt nagekeken.

Vroeg in de middag hadden we het qua attracties eigenlijk wel een beetje gezien. Het park is best leuk maar niet om een hele dag in rond te lopen. Gelukkig kan je met je kaartje ook het wildpark 1 km verderop bezoeken. Edwin koopt ook een zakje voer. In het eerste gedeelte loop je tussen de herten en je mag deze ook voeren. Het zijn rustige dieren, die niet meteen irritant het hele zakje willen leeg eten zoals geiten dat altijd doen.

Ze hebben verder veel vogels en nog wat roofdieren zoals wolven en beren, waar je uiteraard niet tussendoor loopt. Hier en daar nog een hertje of zwijn gevoerd en op het einde weer terug naar het begin om de laatste korrels voer aan de herten te geven. Er kwam een hele groep op ons af, dus was wel leuk om tussen te staan.

Er was nog een hert waarbij een zakje vast zat om haar bek. Geprobeerd het diertje te lokken met voer om het zakje weg te halen, maar ze was te bang. Dus maar een foto gemaakt en aan het begin van het park aan een medewerkster laten zien zodat ze er iemand naar toe kunnen sturen.

In Tripsdrill nog 2 achtbanen gedaan en toen gebruik gemaakt van de aanbieding van het schnitzel menu. Tripsdrill was een leuk park, maar miste voor ons wat sfeer en service. Misschien waren we ook wat verwend na Europapark en Gardaland. Maar door gebrek aan muziek en de wat gesloten indruk die het park geeft was het niet helemaal een toppark voor ons.

Daarna bij een supermarkt nog wat Duitse versnaperingen gehaald die we in Nederland niet kunnen krijgen. Morgen rijden we een lange rit naar Phantasialand. Wel wat stopjes gepland voor onderweg bij Hockenheim en Speyer.

We gaan Phantasialand nog niet in, want we zijn daar pas laat, dus dat doen we donderdag. Daarna rijden we dan terug naar huis, nog maar 2 hotelnachtjes dus. De dagen zijn echt voorbij gevlogen.

Chantal en Edwin