Konijn.reismee.nl

2e dag Europapark

Edwin startte de dag vandaag met een rondje hardlopen rond Europapark. Daarna broodjes gehaald bij de bakker. Toen ingepakt en alle bagage weer in de auto gezet. Buiten is het erg afgekoeld na het slechte weer van vannacht. Beetje jammer want de lange broek en jas moeten weer aan.

Het blijft wel droog vandaag, wat erg fijn is als je de hele dag in een pretpark rond loopt. Het is een stuk rustiger als gisteren. Toch pakken we bij de grote attracties de single riders ingang, om nog meer wachttijd te besparen. We doem de Arthur themabaan vandaag 2x in de ochtend en omdat het zo leuk is nog 3x in de middag.

Gisteren hebben we de Alpen Express (een korte snelle achtbaan) niet gedaan, vandaag maar ingehaald met 3 ritten. Het is een kort baantje met stukje binnen door een mijn, gelukkig mag je 2 ritten doen, dus de trein gaat met vliegende vaart door het station.

We herhalen vandaag veel ritten van gisteren, zoals alle achtbanen. We slaan in verband met het frisse weer de waterbanen over. De lunch bestaat uit curryworst en fish&chips, weer erg smakelijk. Bij de Russische ruimtevaart achtbaan Euro Mir is het lang wachten wegens een technische storing. Als de karretjes weer rijden mogen wij de baan helaas achteruit doen (de bakjes draaien onderweg, maar het laatste gedeelte doe je in 1 richting). Edwin vraagt zich af waarom het karretje zo nat is, alsof er ergens water loopt. Er is niets stuk of zo, maar we denken dat het spoelwater is van een kotspartijtje bij een eerdere rit. Lekker fris dus, maar dat zal ook de storing waarop we moesten wachten zijn geweest.

De tijd vloog voorbij in het park en we hebben weer veel attracties gedaan. Rond half 5 vertrekken we uit het park, want het is 2 uur rijden naar het volgende hotel. Daar aangekomen krijgen we 2 sleutels, de dame bij de balie zegt dat er 2 kamers zijn geboekt. Na welles nietes te hebben gespeeld is het in orde al blijft ze bij haar standpunt. Maakt niets uit zolang we maar geen 2e kamer moeten betalen. Morgen gaan we naar Tripsdrill, een kleiner pretpark met ook wat dierenverblijven.

Chantal en Edwin