Konijn.reismee.nl

Via Konstanz naar Europapark

Voor vandaag en morgen hebben we een mooi groot appartementje, echt een verademing in vergelijking met gisteren. De kamer en het uitzicht waren prima, alleen was het nogal gehorig en het internet waardeloos. Ik kreeg met moeite de log geplaatst dus de foto's volgen hopelijk vandaag nog.

Het hotelontbijt was simpel met broodjes en cake. Na het uitchecken ruzie gehad met de lift naar de parkeergarage. Hij trok aan het langste eind en wij konden omlopen naar de auto. Alle bagage in de auto gepropt en begonnen aan de lange rit van vandaag. We hebben een last minute verandering gemaakt aan de route en gaan via de Bodensee in plaats van via Zurich.

Onderweg onze laatste Zwitserse franken besteed, die hebben we niet meer nodig. Boven de Bodensee zien we Zeppelins vliegen, een toeristische attractie daar die wij niet gaan doen. Wel rijden we Konstanz binnen om een wandeling te maken en we bezoeken Sea Life. De auto kwijt raken is geen probleem in de mega grote parkeergarage van het winkelcentrum.

We lopen naar de waterkant van de Bodensee, waar het gebouw van Sea Life staat. Met de personeelspas weer makkelijk en snel gratis naar binnen. Het ziet er vrij klein uit, maar er is veel te zien. Mooie aquaria, en alles heel netjes en helder water. De ouderwetse Rotterdamse haven is mooi gedecoreerd, net als de schildpadden ruimte, de piranha tunnel was ook mooi gemaakt. Als laatste kom je langs de Ezelpinguins. Hele leuke dieren die vlak voor de ruit nieuwsgierig naar je gaan staren, mooi verblijf ook. Het was een leuk bezoek, mooi centre.

We hebben op het terras nog een kleinigheidje gegeten, met uitzicht op het meer. Lekker in het zonnetje dus moeilijk om weg te gaan. Toch zijn we het stadje nog even in gelopen. We wisten niet dat het zo leuk was, oude huisjes en een leuk winkelcentrum. Het enige wat ontbrak was een cd-winkel, dus helaas de nieuwe cd van Muse die net uit is niet kunnen aanschaffen.

We konden helaas niet lang blijven, want we moeten verder reizen als we geweten hadden dat het zo leuk was hier, hadden we een nachtje geboekt in een hotel. We zijn doorgereden naar het Zwarte Woud, de bergen nu helaas echt achter moeten laten. In Triberg een stopje gemaakt, daar was Edwin vroeger eens geweest. Er worden koekoeksklokken gemaakt, die je veelvuldig in de winkels kunt kopen. Wij hebben ze laten hangen, en reden de route verder naar Rust.

Het dorp waaraan Europapark ligt, we hebben er voor 2 nachten een appartement. Bij aankomst door een over vriendelijke meneer ontvangen. De kamer is zeer ruim, met keuken en balkon met uitzicht op een stukje van 1 van de achtbanen. De keuken hebben we meteen ook gebruikt, wat makkelijke spulletjes in de supermarkt gehaald en het diner was klaar.

Op de Duitse tv de Formule 1 kwalificatie gekeken, daarna een wandeling gemaakt. Europapark is slechts 5 minuten lopen, er draaiden nog wat achtbanen dus die konden we van buitenaf bekijken. Na het eten van een ijsje naar het hotel terug gegaan. Morgen lekker naar het pretpark, we kijken er al naar uit.

Chantal en Edwin