Konijn.reismee.nl

Innsbruck

Toen we vanmorgen de gordijntjes open trokken, rekenden we op een grijze lucht en misschien wat regen. Tot onze verrassing scheen de zon, dus plannen gemaakt om naar Innsbruck te rijden. Eerst zelf een ontbijt in elkaar geflanst wat broodjes en gekookte eieren. Dat hebben we gisteravond bij de benzinepomp kunnen halen. We dachten dat we de eieren nog moesten koken, maar toen er een zakje zout uit de verpakking viel, hebben we het toch maar even nagekeken, en de eieren bleken dus al gekookt in de verpakking te zitten, gelukkig wilden we ze niet bakken.

Met de auto zijn we naar Innsbruck gereden, er was een combi met parkeren, kabeltram en dierentuin. Na het parkeren een tijdje gezocht naar de kabeltram, toen we die vonden bleek dat we voor de combi in de verkeerde garage stonden. Weer terug dus naar de garage en de auto verplaatst. Met de kabeltram kun je naar verschillende haltes op de berg. Wij gingen er bij de 2e uit voor de dierentuin.

De Alpenzoo is een kleine tuin met kleinere diersoorten, zoals herten en vogels, de grootste dieren zijn de beren. We hebben lekker gewandeld langs alle verblijven, wel veel klimwerk want je overbrugd via korte paadjes 100 meter hoogteverschil. Daardoor zijn de verblijven wel mooi ingericht, want die hebben ook hoogteverschil en rotswerk dat er van nature al was. Veel mogelijkheden om de verblijven van verschillende kanten te bekijken. Alleen werkten niet alle dieren mee, en hebben we bijvoorbeeld geen otters kunnen vinden, ook waren er volgens een bordje vogels op liefdesvakantie.

De dierentuin was klein maar mooi, ook constant uitzicht op de bergen en de stad in het dal. We zijn daarna met de tram naar beneden gegaan, en door de stad gaan wandelen. Het was erg warm in de zon, totaal niet wat we verwacht hadden, maar wel lekker. Bij een broodzaakje een klein hapje gegeten.

We vonden Innsbruck een erg leuke stad, ondanks de aanwezigheid van toeristenbussen vol Aziaten of gepensioneerden kon je nog steeds rustig lopen. Langs de rivier had je ook mooi uitzicht, en echt het gevoel in de Alpen te zijn. In een toeristenstraatje nog een souvenirtje gekocht en een ijsje gehaald.

Aan het einde van de middag naar een supermarkt gereden zodat we voor de komende dagen ontbijt en diner hebben voor in het huisje. Het werd steeds bewolkter, met een enkele spat regen. Bij aankomst bij het huisje begon het te onweren, dus we waren net op tijd binnen. Uiteindelijk viel het weer wel mee, want het bleef hoog in de bergen hangen. Morgen hopelijk weer zo'n dag.

In het huisje heeft Edwin een lekker pastamaaltijd gemaakt, heel fijn dat we even niet elke avond buiten de deur moeten eten. We wachten de weersvoorspelling voor morgen even af om te kijken wat we morgen gaan doen. Voor nu kunnen we Nederlandse tv kijken hier, wat ook fijn is na al die nasynchronisatie in Duits en Italiaans.

Chantal en Edwin