Konijn.reismee.nl

Van Italie naar Tirol

Na het hotel ontbijt gaan we op weg naar de volgende bestemming: Oostenrijk. Het is ongeveer 3 uur rijden naar het huisje in Tirol, waar we 5 dagen blijven. De rit verloopt vlot, doordat er op zondag minder vrachtverkeer is. Wel veel campers en caravans van Duitsers die terug rijden van hun vakantie.

Tanken onderweg is weer een beleving, na het invoeren van een € 10,- biljet gebeurt er niets. Een Italiaan komt helpen, maar krijgt het bij onze pomp niet voor elkaar, wel bij de andere pomp. Chantal gaat binnen vragen naar de €10,- die opgeslokt is. Daar spreken ze geen Italiaans, maar zeggen ze dat alles ok is. Ze worden ook een beetje geirriteerd, waarschijnlijk omdat ze het niet snappen. Edwin kan even later gelukkig melden dat de pomp uiteindelijk is gaan lopen en de euro’s toch besteed zijn. Ingewikkelder dan nodig was.

Bij de Brenner pass en de tolhuisjes is het even druk, maar voor de rest bestaat de rit vooral uit het kijken naar de mooie omgeving. We rijden bijna de hele rit door de bergen. Op de hoogste bergen ligt nog sneeuw, erg mooi allemaal.

We komen er achter dat op zondag de supermarkten dicht zijn, dus kunnen niets halen voor in het huisje. We hebben wat basis dingen bij ons, maar morgen moeten we even zorgen dat we ontbijt en avondeten kunnen maken.

Het huisje is via de routeplanner zo gevonden. Eenmaal van de snelweg is dat steil omhoog de berg op. We rijden langs velden met koeien, voor het echte Alpengevoel. Na een paar afslagen zijn we in Stams, ons huisje staat bovenaan de weg.

Een leuk huisje van een collega, met slaapverdieping boven, een ruime keuken en zitkamer. Uitizht op een dal en besneeuwde bertoppen. We ruimen de spulletjes op en maken een kleine wandeling, al mag dat ook een heuvelloop genoemd worden. De paden zijn erg steil. Wel leuk om langs de schapen en koeien te lopen, en overal het geweldige uitzicht op de bergen. We rijden zo nog even naar een dorpje om te kijken voor eten, morgen gaan we waarschijnlijk naar Innsbruck, eerst even kijken wat het weer doet.

Chantal en Edwin

Martijn

Met de vlam in de pijp.....