Konijn.reismee.nl

Bezoek aan Gardaland

Vanochtend ontbeten in de b&b, lekker met verse aardbeitjes en croissantjes. Na de betaling moesten we nog even wachten op de andere gasten, want hun auto stond voor de onze en we konden er niet langs. Het wachten was niet zo erg want het kleine hondje was er weer, die ging de vloer even schoon maken, hij spoorde alle ontbijtkruimels op.

Eenmaal met de auto op weg zijn we naar Gardaland gereden. We kwamen er rond 11 uur aan, het was er best wel druk. Gelukkig konden wij met de Merlin personeelspas door naar een kantoortje, na registratie mochten we naar binnen, fijn dat het zo vlotjes kon. Het park is ontzettend leuk, mooi gethematiseerd. Vooral het mascotte draakje is overal te zien.

Wij gingen als eerste in de rij voor het Magic House, een draaiend huis waarin je heen en weer schommelt terwijl de kamer onderste boven draait. Superleuk, al dacht de vrouw tegenover ons er anders over, die staarde maar na het midden om niet duizelig te worden.

Volgende attractie was Raptor, een achtbaan waarbij de karretjes naast de baan hangen. De wachttijd was meer als 30 minuten, gelukkig was er een single riders line. Dan kun je als je alleen bent een stoeltje opvullen waar de mensen uit de rij niet gaan zitten. Zodra Edwin deze mogelijkheid zag, was het spullen afgeven aan Chantal en die ingang in. Hij had meteen een plek vooraan. Na de rit kon Chantal ook gaan, want bij de attractie was er plek om je spullen neer te leggen. We konden weliswaar geen ritten samen doen, maar zijn beiden 3x in de baan gegaan, in nog geen half uur tijd. Dat scheelt dus veel tijd met de gewone wachtrij. Raptor is een superbaan. Het loshangen van de baan is erg gaaf, maar wel spannend want het lijkt soms of je ergens tegen aan vliegt. Chantal had 1 rit naast een nerveuze maar praatgrage Italiaan, en Edwin had 1 rit een hele bange vrouw naast zich, die zijn arm vast pakte omdat ze het zo eng vond. Na 3x vonden we het wel genoeg, met de warmte erbij is de rit best pittig, zeker op de achterste rij waar je veel G-krachten voelt.

Door dus naar de volgende attractie: Oblivion, ook weer een achtbaan. Gelukkig moesten we even wachten in de rij, konden we wat drinken en snoepen en even uit de zon. We hadden mazzel bij het instappen, want we mochten op de voorste rij. De achtbaan is kort maar heel heftig. Je gaat naar boven en vlak voordat je naar beneden raast stopt het karretje en zie je niets voor je, dan opeens valt de kar met een noodvaart naar beneden. Was echt super om dan vooraan te zitten, de baan raast dan nog een beetje uit, maar het leukste was de valsnelheid. We hebben deze baan maar 1 keer gedaan, en gingen toen door naar Mammut. Een mijntrein achtbaan met 3 heuvels, ook heel leuk zo'n op hol razende trein, voor sommige mensen te spannend, want 1 bakje was ondergekotst en moest gespoeld worden, lekker fris dus.

Onze magen zijn iets sterker, want wij vonden het tijd voor lunch. Het bestellen ging snel, maar bij het afhaalraam duurde het heel lang, meer dan een kwartier voordat het eten er was. Dat was uiteindelijk wel lekker, een kebab en een flatbread met frietjes erbij.

De rest van de middag nog verschillende attracties kunnen doen, een monorail waarbij je in een vliegtuigje zit, een indoor boottocht in piratenthema, en nog een monorail. De 2e monorail gaat vlak langs een achtbaan, heel leuk als die net langs je heen raast. Ook nog fanatiek een lasergame gespeeld waarbij je rond rijdt in een karretje: Ramses, in Egyptisch thema. Je moet zoveel mogelijk doelen raken, Edwin was er beduidend beter in.

Tussendoor nog een lekker Italiaans ijsje gehaald, en een rondje met de uitkijktoren gemaakt. Ook wat souvenirs gekocht, deze kan je gelukkig laten weg zetten, en bij het weg gaan ophalen aan de uitgang. De laatste attractie was nog een rondje in de Mammut, en toen ging het park sluiten. Aangezien we morgen nog in de buurt zijn, gaan we misschien nog even langs. Het park is erg mooi, en een aantal attracties hebben we nog niet kunnen doen door tijdgebrek.

We wilden nog naar het naastgelegen Sea Life centre, maar dat was al dicht. Toen maar naar het hotel gereden, waar we een mooie, ruime kamer hebben gekregen. We wilden simpel eten halen bij de supermarkt, maar deze waren allemaal al gesloten. Na wat rond rijden dan maar salades bij de McDonalds gehaald en die op de hotelkamer gegeten.

Morgen diverse plannen, nog even kijken wat we precies gaan doen, want de tijd vliegt. In ieder geval iets beter insmeren want we zijn weer erg verbrand in de zon. Maar daar gaan we niet over klagen, want over een paar dagen in Oostenrijk is het regenachtig, dus we pikken elke zonnestraal maar mee.

Chantal en Edwin