Konijn.reismee.nl

Basel

Vanmorgen vroeg wakker, de dunne en lichte gordijnen deden geen moeite om het licht tegen te houden. Dan maar op staan, ontbeten in het hotel met simpele croissantjes en een gekookt eitje. Daarna alle spullen naar de auto gebracht, en de plaatselijke supermarkt bezocht om lunch in te slaan voor onderweg. Edwin was ook op zoek naar iets van honing want hij heeft een griepje.

De hele morgen en eerste deel van de middag gingen op aan het rijden naar Weil am Rhein in Duitsland waar ons volgende hotel is. Voornamelijk door Frankrijk gereden, niet veel bijzonders onderweg. Alleen bij een rustplaats/pompstation/winkel/restaurant een ooievaar gespot die daar een nest had bij de parkeerplaats. Heel leuk met bergen op de achtergrond en een soort ruïne kasteel daar boven.

Bij het hotel aangekomen eerst even op de kamer gezeten, Edwin is erg grieperig dus die moest even bijkomen van de lange rit. We zijn nu beiden kneusjes, want Chantal heeft na het klimmen en steile trappen lopen in de Ardennen gisteren wat problemen met de kuitspieren. Dat loopt lastig en een hotel zonder lift en met 4 trappen is geen aanrader.

Later op de middag met de tram naar Basel gegaan. Om een traditie in ere te houden wisten we nu ook niet welk kaartje we uit de automaat moesten kopen. Vlak voor de tram vertrok dus de verkeerde gekocht, maar gelukkig geen controle gehad. Basel zelf was leuk, met mooi uitzicht vanaf de brug over de Rijn. Die snel stroomt hier, we hopen dat dit komt door smeltwater uit de bergen, want dan betekent het dat de sneeuw volgende week weg is.

Voor de rest gewandeld en wat winkels bezocht, ook nog even bedacht dat ze de euro hier niet hebben, dus geld moeten wisselen. De koers is bijna 1 op 1 dus geen moeilijk omrekenen, wel prijzig hier. Net als gisteren in Luxemburg is het opvallend hoeveel Nederlandse ketens hier zitten, we zijn onder andere de Zeeman, Hema en C&A tegen gekomen.

Op de terug weg met de tram wel het juiste kaartje gekocht, erg apart om met de tram naar een ander land te rijden. Bij de supermarkt om de hoek alvast wat eten voor morgen gehaald. Daarna in het restaurant van het hotel gaan eten. Het was iets chiquer als wat we normaal bezoeken. Lekker gegeten, maar dat lange wachten op de kaart, eten en de rekening is niet aan ons besteed. Na het eten naar de kamer gegaan zodat Edwin kan uitzieken. Ondertussen televisie kijken, jammer dat alles wordt nagesynchroniseerd in Duits, comedy's zijn dan een stuk minder grappig.

Morgen een kortere rit gelukkig we gaan door de Alpen, wat al meer afleiding geeft als de snelweg van vandaag en eindigen in Lugano, waar ook de Giro morgen finisht misschien zien we daar nog iets van.

Chantal en Edwin

Danielle

Sterkte kneusjes. Hoop dat het snel beter gaat. Wel fijn dat jullie de traditie in ere houden. :-)

Marjolein

Ooit worden we vast nog experts in kaartjes voor ov kopen haha. Zie jullie morgen wel op tv meerennen bij de giro. Beterschap voor jullie!!