Konijn.reismee.nl

Racedag Abu Dhabi

Vannacht beter geslapen als gisteren, al begon de imam weer vroeg iedereen zijn bed uit te zingen. Voor het eerst geen blauwe lucht vandaag, maar dikke mist, dat is even wennen. Voor het ontbijt naar de Starbucks geweest. Waar we naast mega croissants ook internet hebben, dus even de weblog kunnen bijwerken.

Daarna met de auto naar het circuit gereden. De poorten gingen om 12 uur open, dus we moesten even wachten, maar in die tijd ons goed ingesmeerd want de zon brand erg hard. Eenmaal binnen was het jammer genoeg erg druk bij de simulatiemachines. Edwin kon wel weer de free fall doen, want daar was het gek genoeg niet zo druk.

Terwijl Chantal nog stond te kijken naar andere springers. Zag Edwin een hoop drukte bij het Yas Marina standje. Wie stond daar: Mark Webber. Hij moest met prijswinnaars op de foto, achter de stand deelde hij een paar handtekeningen uit. De beveiliging vond dat niet zo'n goed idee, want dan werd het te druk, dus werden we weg gestuurd. Webber vond het echter geen probleem, dus Chantal heeft een handtekening op haar toegangspasje.

Hij ging ook met fans op de foto, dus dat wilden wij ook. Omdat hij rustig de tijd nam is het gelukt en staan we met hem op de foto :). Super leuk! Chantal schoof daarna aan bij de rij voor het handtekeningen uitdelen van de Force India coureurs. Dat was een half uurtje wachten. Wel een gezellig half uurtje, met mensen uit diverse landen en spullen die van buiten de rij naar mensen in de rij moesten worden doorgegeven. Ondertussen had Edwin nog 2 Australiërs doorgestuurd naar Webber, konden ze hun vlag misschien laten signeren.

Bij de aankondiging van Hulkenberg op het podium dachten 2 Japanse vrouwen en ik dat iedereen wel ging klappen. Niet dus, we waren de enige 3 klappers, dus dat viel op. De rij ging langzaam, maar uiteindelijk het podium gehaald. Bij Perez een handtekeningenkaart gehaald, bij Hulkenberg ook maar ik wilde ook met hem op de foto. Gelukkig wilde de pr vrouw dat voor me doen. Ik moest wel half over het tafeltje heen liggen, maar het is gelukt. Goede coureur interactie vandaag dus.

Voor de lunch een pizza en hotdog menu gehaald, en even in de schaduw opgegeten, want je kan hier niet lang in de zon staan, je verbrand meteen. Op het podium waren de Williams coureurs inmiddels handtekeningen aan het uitdelen. Dat hebben we laten schieten want het was veel te druk dus dat zou toch niet lukken.

Bij een kleine opening in de muur hebben we voordat we werden weggestuurd nog even de GP2 race een rondje voorbij zien rijden. Daarna zijn we naar onze tribune/veld gegaan voor de drivers parade. Op de vrachtwagen stonden de coureurs weer gezellig te zwaaien of met elkaar te praten. Dat gaat snel voorbij, dus toen was het even een klein uurtje wachten totdat de pitstraat open ging.

Toen de coureurs op de grid stonden was het tijd voor het volkslied en the fly past van het speciaal bestickerde Etihad vliegtuig, dat zeer laag komt over vliegen. De eerste 2 ronden van de race op het hoekje gekeken waar je 2 bochten kunt zien. Daarna op het grote scherm gekeken en het lange rechte stuk live. We hebben daar een hoop inhaalacties gezien, dus dat was leuk. Rosberg vond dat vast minder leuk want de meeste inhaalacties die we konden zien waren op hem. We zaten bij 2 Duitsers in de buurt die het ook niet leuk vonden. Zeker toen Rosberg op een rondje werd gezet, beetje sneu was het wel want die Duitse fans bleven zich maar afvragen hoe dat toch allemaal kon.

Het einde van de race was heel gaaf. Hamilton wereldkampioen, hij ging donuts draaien bij het stadion gedeelte waar wij zicht op hadden. Ook kreeg hij daar den Engelse vlag mee, mooie foto's kunnen maken van toen hij er mee langs reed. Van 3 kanten konden we ook grote vuurwerkshows zien.

De podiumceremonie hebben we op het beeldscherm gevolgd. Het was bijzonder om mee te maken, het hele raceweekend hier was leuk. Veel entertainment en gezelligheid om je bezig te houden tussen het raceprogramma door en een leuk zitplek. Na afloop heeft Edwin nog 1 keer de free fall gedaan. Daarna zijn we weg gegaan, in het voetgangerstunneltje wat uitgelaten Engelsen die luidkeels gingen zingen alsof we bij een voetbalwedstrijd waren. Er stond een enorme rij voor de shuttlebus, maar het is goed geregeld dus zo lang was het niet wachten. In de bus stonden we naast een meneer die VIP-kaarten had. Die zat zijn foto's en filmpjes te bekijken. Mazzelaar stond na de race gewoon voor het podium in de pitstraat, we zijn niet gauw jaloers, maar toch.

De terugreis verliep vlot, dus we hebben gauw wat te eten gehaald, sinds gisteren weten we dat we dan door de plaatselijke tippelzone lopen, erg 'onopvallende' Fillipijnse dames langs de straat die mannetjes aanspreken. Na het eten de koffers ingepakt, want het wordt een vroegertje morgen. We vliegen naar huis, en als het goed is landen we om 16 uur op Schiphol. Wel lastig afscheid nemen van het mooie warme weer hier.

Chantal en Edwin

Martijn

Denk dat er een aantal personen best jaloers zijn met jullie Webber ontmoeting

Marjolein

Heel erg jaloers dat jullie met Webber op de foto zijn gegaan:-)

Andrea

Heel leuk om te lezen!! Wat gaaf dat jullie Webber hebben ontmoet zeg. Mijn man is een maandje geleden naar Abu Dhabi gevlogen voor een 7-daagse reis via http://www.crystalwings.nl. Hij heeft tijdens deze reis ook zelf kunnen ervaren hoe het is om te racen op het circuit, heel gaaf!