Konijn.reismee.nl

Naar Abu Dhabi, giraffen voeren

Vanmorgen gestart met een hotelontbijt. Wel zo makkelijk op de laatste dag hier. Een buffet met divers warm eten en broodjes. Wel irritante duiven op het terras, ze pikken suikerzakjes en iedereen die zijn bord even alleen liet kon nieuw eten halen, want dat werd gepikt. Gelukkig hadden wij er niet zoveel last van. Na het ontbijt uitgecheckt, meneer achter de balie had zo'n Indisch accent, lastig te volgen dus hij moest alles 2x zeggen.

Vervolgens met de auto naar Abu Dhabi gereden. Daar zijn we eerst naar de Emirates Park Zoo gegaan. We wisten niet goed wat we moesten verwachten maar het was heel leuk. Vooral de nieuwe verblijven voor tijgers, cheetahs en jaguars waren mooi. In deze dierentuin mag je de dieren ook voeren. Voor een klein beetje Dirhams mag je lange grasstengels kopen en die kun je aan diverse dieren voeren. Dat leek een beetje fout, maar was uiteindelijk heel leuk. Vooral het voeren van de 3 giraffen. Die komen met een hoofden heel nieuwsgierig dichtbij en eten uit de hand. Dat was super leuk, soms wel schrikken als er 1 ineens van achter je gras probeert te pikken.

We hebben ook wat aan de zebra's, capibara, tapir en konijntjes :) gegeven. Konijnen stonden te dringen, maar kregen van iedereen genoeg. Laatste beetje gras aan de giraffen gegeven, misschien maar kijken of we er 1 in de tuin kunnen houden, leuke dieren.

Na de dierentuin zijn we naar het Yas Marina circuit gereden. We moesten onze parkeerkaart voor dit weekend ophalen. Gezellige drukte, veel mensen uit Europa die de race bezoeken. In het ticket centre kon je live de vrije training volgen op schermen, dus heel even een stukje gekeken.

Volgende stop was bij de Yas Mall. Even kijken bij de Lego winkel en Ferrari World, al gingen we het pretpark niet in, toch even in de winkel gesnuisterd. Het winkelcentrum is verder vrij nieuw en er was weinig horeca open. Omdat we een klein hapje wilden eten zijn we bij de buurman Ikea een hotdog en shoarma gaan halen. Lekker druk overal, maar wij gingen naar het hotel om in te checken.

Het hotel ligt in de stad zelf en dat was even een cultuurshock. Het was een beetje terug in de tijd, vieze straten en overal groepjes mannen die rond hingen. Het hotel zelf bestaat uit appartementen, dus we hebben een zitkamer en keuken erbij.

We zijn naar buiten gegaan om langs het water op een soort boulevard te wandelen. Werden erg aangegaapt, misschien was het ook handiger om een lange broek aan te hebben, dan staren de mannen iets minder, erg irritant. Ook weinig andere toeristen later in de mall en in de buurt van het hotel gelukkig ook wat verdwaalde F1 fans. Voor ons niet echt een stad om lang te blijven, veel lawaai, hectiek aparte mensen en weinig te beleven. Gelukkig gaan we dit weekend hele dagen naar het circuit. Daar is genoeg vermaak.

Eten zoeken was nog moeilijk, alleen maar vage tentjes. Toen ineens een Burger King, ook hier weer kassamedewerker die niet te verstaan is. Na 3x zeggen, wisten we pas wat ze bedoelde, de bestelling klopte uiteindelijk, en Edwin kreeg nog een glas cadeau wegens de festiviteiten van het 43 jarig bestaan van de Emiraten binnenkort.

Nu Die Hard 2 aan het kijken in het hotel. Er is helaas geen internet dus de weblog wordt geschreven en opgeladen als we ergens zijn waar gratis Wifi is. Wel jammer, we hadden wat leuke foto's willen plaatsen. Ook de mobieltjes werken hier niet echt, we zijn dus even afgesloten van de digitale/telefoonwereld.

Chantal en Edwin