Konijn.reismee.nl

Dubai dag 4 een wilde zee, parkbezoek en de Dubai Mall

Laatste hele dag in Dubai alweer. Vanmorgen eerst naar het strand gegaan om even langs en door de zee te wandelen. Het waaide meer als de afgelopen dagen en de golven waren hoger dan we ze hier ooit gezien hebben. Wel een mooi gezicht, het superblauwe water dat hoog opkomt, alleen visjes kijken lukt dan niet. Na een uurtje terug naar het hotel gegaan voor ons zelf gemaakte ontbijt.

Daarna via een niet geplande omweg naar Mushrif Park gereden. De stadsparken zijn best leuk om door te lopen. Deze was iets woestijn achtiger als de anderen. Er is 1 stoppunt met de auto waar je allerlei kleine huisjes kunt bekijken die moeten lijken op de huisjes uit dat land. Nederland was dus uiteraard met een molen vertegenwoordigd.

Er was ook een kleine kermis, maar helaas waren alle attracties gesloten of kapot. Wel jammer want we hadden graag in de Flying Camel gestapt. Een soort draaimolen met door de zon verbleekte kamelen waar je in zit. Dan maar op een schommel gestapt, ouderwets leuk.

We hebben nog een rondje gewandeld, we waren de enigen want iedereen doet hier alles met de auto. Onderweg veel rond lopende katten en irritante plakvliegen ontmoet. Het park ligt vlakbij de luchthaven, dus voor vliegtuig spotters een goede plek, want er komt elke minuut wel een toestel laag over.

Vanaf het park zijn we doorgereden naar de Dragon Market. Een overdekte verzameling van kleine Chinese winkeltjes, waar je werkelijk alles kunt kopen, namaak of echt. Wij hebben een leuk hoesje voor de Mini Ipad gekocht in de vorm van een konijn. Dat was bij een los kraampje, dus de prijs is onderhandelbaar. Voor het eerst moeten afdingen, toch lastig maar we konden wat van de prijs af krijgen. Het helpt als je moeilijk kijkt en in je eigen taal met elkaar overlegd. Meteen gaat er iets van de prijs af.

Onse volgende stop was bij de Dubai Mall, een heeeeeeel groot winkelcentrum waar je dagen kunt rond lopen voordat je alles gezien hebt. Dat maakt het zoeken naar winkels ook lastig. Je moet echt de plattegrond gebruiken, anders blijf je zoeken. Onze eerste stop was het halen van een Magnolia cupcake, en maar weer een ijsje, omdat het zo lekker is, deze keer bananen en Oreo ijs.

We hebben dat lekker buiten zitten opeten bij de grote fontein. Die nog niet aan was, pas vanaf 18 uur. Na een wandeling buiten zijn we wat winkels en de grote aquarium ruit gaan bekijken. Een toilet bezoek bleek slecht getimed, erg druk en even later werd duidelijk waarom: het was bijna tijd voor gebed en dan gaat iedere moslim zich eerst opfrissen in de toiletten met voetendouche. Beetje jammer van de wachttijd.

Bij de snoepwinkel nog een tijdje staan kijken hoe daar snoep gemaakt wordt. Heel veel werk, maar heel leuk resultaat met figuurtjes in het snoep. Die worden in potjes gedaan en vervolgens op de lopende band voor de toonbank geplaatst, klaar voor verkoop.

Wij vonden het tijd voor avondeten. Het zit alleen niet mee met restaurants deze vakantie. We wilden naar TGI Fridays, maar die was gesloten wegens verbouwing. Na het bestuderen van de plattegrond vonden we een Ihop, dus meteen daarheen gelopen. Edwin ging voor een broodje Philly steak en Chantal voor crepes gevuld met kip, champignon, ui en spinazie. Smaakte allemaal goed, zoals gewoonlijk.

Daarna nog naar de fonteinenshow geweest, altijd leuk om te kijken. Dankzij de wind ook een lekkere waterspray op het eind, ach is wel verfrissend. Na nog wat laatste winkels bezocht te hebben, zijn we terug naar het hotel gereden. Morgen vertrekken we naar Abu Dhabi, en kan het raceweekend beginnen.

Chantal en Edwin