Konijn.reismee.nl

Dubai dag 3 hardlopen en de Red Bull showrun

Vanmorgen was het tijd voor een rondje hardlopen. Het begint zelfs om 8 uur 's ochtends al flink op te warmen, dus maar 2 km gerend op een hardloopbaantje dat op het strand ligt. Daarna afgekoeld door een eindje door de zee te lopen. Volop visjes die voor ons uit zwommen, erg leuk.

In het hotel opgefrist en een ontbijtje gegeten. Met de auto vervolgens naar het Zabeel park gereden. In het park lekker rond gewandeld, en gekeken bij de kermis. Een groep schoolmeisjes was dolenthousiast in de zweefmolen, en een amateuristische schommelboot. Alles zag er trouwens wat gammel uit, dus we hebben alleen maar gekeken.

'S middags naar een shopping mall gereden in de stijl van allerlei werelddelen. Belachelijke groot ook weer, en enorme decoraties, zo staat er in het Chinese gedeelte een groot schip met fontein. Bij het foodcourt was het toch weer tijd voor een ijsje. Deze keer bij Baskin Robbins een bakje met 2 enorme bolletjes ijs in de smaken pindakaas/chocolade en cookie&cream. Erg lekker maar wel wat veel. Edwin zwichtte voor een pittige kipburger van de Wendy's, met de nadruk op pittig.

Vervolgens zijn we naar het Marina district gereden. Daar zit de Skydive landingsbaan, waar 's avonds de showrun van Red Bull is. Het lukte niet makkelijk met parkeren, maar uiteindelijk in de shopping mall een plaatsje gevonden. Aangeraden werd om 3 haltes met de tram te gaan, dus dat deden we ook. Hypermodern en nieuw allemaal, kaartjessysteem gelukkig makkelijk te begrijpen.

Vanaf de tramhalte was het nog een behoorlijk eind lopen naar de skydive. Daar aangekomen moesten we tussen een behoorlijke groep mensen wachten tot het hek open ging. Erg ongeorganiseerd ging dat, netjes wachten kenden de mensen niet, dus we probeerden ook maar telkens verder naar voren te komen. Toen het hek open ging was het rennen naar het Red Bull gedeelte. We zagen een plekje tegenover de geïmproviseerde garage waar de auto's stonden en bleven daar plakken.

Voordat het echte programma begon werden we vermaakt met een stunt motorrijder en wat prijzen die werden weggegeven. Je kon bijvoorbeeld in die tentengarage bij de auto's kijken, maar dat leek ons niet zo interessant want dan was je je plekje vooraan kwijt. Ondertussen lieten ze de F1 wagen Happy Birthday en het volslied van Dubai zingen met de motor, heerlijk geluidJe. Even na zessen startte het hoofdprogramma met eerst een interview met Vettel en Ricciardo. Daarna mocht eerst Vettel een rondje rijden en lekker donuts draaien met de oude F1 auto. Was erg dichtbij allemaal, dus gaaf om mee te maken.

Ricciardo kon daarna ook laten zien wat hij in een demo kan. Was ook erg goed in het draaien van donuts en met slechts 1 hand. Deed ie speciaal omdat de vrouwen dat leuk vinden zei hij na afloop, ja ja wilde zeker indruk maken. Tussendoor moest er voor Infiniti ook de nodige reclame gemaakt worden en reden ze in een concept auto ook wat rondjes. Tussendoor kreeg Edwin het nog aan de stok met een Engelsman die nogal handtastelijk naar voren wilde dringen. Samen met de Duitse dame naast hem kon de voordringer weer worden weg gewerkt, erg vriendelijk was hij niet, had ie maar eerder moeten komen.

De laatste demo ronde was het leukste toen Vettel en Ricciardo met een F1 auto en de concept auto tegelijk gingen rijden. De laatste donut draaide Vettel vlak voor onze neus, dus we waren een tijdje in de mist verstopt, heerlijke geur komt er dan ook van de banden af.

Na nog wat foto's en interviews was het klaar. Erg genoten van deze demo, en goed alles kunnen bekijken. Er werden nog wat handtekeningen kaarten en caps in het publiek gegooid, dat was dringen geblazen, we konden helaas niets bemachtigen. Toen we weg liepen kwamen er 2 auto's langs, behalve wij zag niemand dat de coureurs erin zaten erg grappig.

We hebben van de skydive terug gewandeld naar de auto, was eigenlijk niet zo ver dus tram was niet nodig. In de supermarkt nog wat avondeten gehaald, want het was al weer te laat om ergens heen te gaan.

Morgen is onze laatste dag in Dubai, we gaan nog wat dingetjes bezoeken, voordat we vrijdag naar Abu Dhabi vertrekken.

Chantal en Edwin