Konijn.reismee.nl

Dubai dag 2

Dag 2 in Dubai begint met een ontbijtje op de kamer, want dat is niet inbegrepen bij het hotel. In ons kleine keukentje eieren gekookt, maar dat duurde heeeeeeeel lang want op een elektrisch kookplaatje gaat dat niet zo snel.

Na het ontbijt naar een strandje gereden met uitzicht op Burj Al Arab, het 7 sterren hotel. Onderweg reden we langs een kantoor van automerk Infiniti. Zij verzorgen morgen de Red Bull showrun, er stond alvast een F1 auto op een aanhanger, ongetwijfeld voor de show.

Daarna doorgereden naar het palmeiland, bij hotel Atlantis had Edwin zijn snorkelavontuur in het aquarium. Eerst een rondje gelopen langs de aquaria. Daarna mocht Edwin naar boven om in een aquarium van 11 miljoen liter rond te zwemmen. Er zitten, haaien, roggen en een zeer grote variëteit aan vissen in. Die waren wel nieuwsgierig maar de beestjes komen niet zo dichtbij. Na 25 minuutjes zat het erop, ontzettend leuk en voor herhaling vatbaar.

Na afloop was het tijd voor een ijsje. Bij de firma Coldstone hebben ze erg lekkere ijsjes, waarbij ze de geschepte bolletjes eerst door de lucht gooien. Dan kan een leuke show opleveren, maar dan moet het personeel er wel zin in hebben. In ieder geval smaakte het goed.

Buiten nog even een korte wandeling gemaakt, en een kort ritje over de rest van het palmeiland. Terug aan de overkant alvast verkenning gedaan bij het Parachutespring centrum, niet omdat we dat morgen gaan doen maar de showrun van Red Bull is daar morgen. Vlak daarnaast nog wandeling gemaakt over een boulevardje en een stuk strand. Altijd lekker om even met de voetjes door de zee te lopen. Heel toepasselijk liep er ook nog een meneer met 2 kamelen langs, voor de toeristen natuurlijk. Wij hebben alleen een foto gemaakt en zijn daarna in de auto gestapt op zoek naar avondeten. Eerst moesten we trouwens de auto zoeken, maar dat was weer verdwalen in de parkeergarage, blijkt uiteindelijk dat er 2 garages aan elkaar vast zitten, en we liepen uiteraard in de verkeerde.

In de Emirates Mall zit de Ihop dus die moesten we natuurlijk bezoeken. Edwin een lekkere hamburger gegeten, en Chantal broodjes kalkoen/kaas/ei met frietjes. Bij het afrekenen wilde de serveerster nog meer betaalproblemen veroorzaken door de creditcard te vergeten terug te geven. Gelukkig letten wij wel op. Daarna hebben we best lang door het shopping centre gelopen. Ook nog even bij de skibaan gekeken. Omdat we nog flesjes water nodig hadden, ook de supermarkt bezocht. Met bijna 70 kassa's waarvan meer dan de helft in gebruik was, en er nog steeds mensen stonden te wachten, was het echt 1 van de grootste supermarkten die we ooit bezocht hebben. Goed gevuld ook, echt alle schappen vol met elk soort eten in heeeeeel veel soorten en merken. Ook heel goedkoop, want een klein zakje chips koop je al voor omgerekend € 0,20. We hebben dus maar wat lekkere hapjes meegenomen.

Morgen gaan we waarschijnlijk een rondje hardlopen langs het strand, en 's avonds naar de showrun.

Chantal en Edwin