Konijn.reismee.nl

Dubai dag 1

Gisteravond naar Schiphol vetrokken voor de vlucht naar Dubai. We hadden ons verheugd op een lekkere pizza van Sbarro, maar ivm verbouwing was hele restaurant weg, erg jammer. Dan maar een hamburger maaltijd bij het restaurantje in Hollandse sfeer gegeten, ook lekker maar toch teleur gesteld.

In het vliegtuig hadden we enorm veel beenruimte, we zaten op de eerst rij en dan kan je lekker uitgebreid zitten. De piloot had alleen de slechte mededeling dat we ivm het slechte weer een tussenlanding in Bulgarije moesten maken. Na lang wachten de aparte mededeling dat we op Schiphol brandstof extra mee kregen, zodat we geen tussenlanding hoefden te maken en we volgens de piloot gingen proberen in 1 keer door te vliegen. Daarna zei hij gelukkig snel dat dit ook wel moest lukken, een hele geruststelling. Met een half uur vertraging dan toch vertrokken.

Door de wat luxere plaatsen kregen we een complete service met eten en drinken. Een leuke meevaller, want meestal krijg je niets bij Arke. We konden een beetje slapen, maar toch wat vermoeid in Dubai aangekomen. Wel mooi uitzicht gehad uit het vliegtuig op de eilandjes die als groep de wereld moeten voorstellen en de palm.

De luchthaven was vrij nieuw, en heel stil, dus alles verliep vlotjes. We hebben de huurauto meegekregen, en omdat we nog niet in het hotel konden inchecken onderweg maar een Ouket centre bezocht. We hoopten op wat leuke spulletjes bij oa Nike en Puma, maar konden niets bijzonders vinden.

Dus maar even boodschappen gehaald in een grote supermarkt. Daarna konden we het hotel in, leuke en ruime kamer/appartement. Hier en daar mag het wat worden opgelapt, maar behalve de maaltijd van de vorige gast die we in de koelkast aantroffen is het netjes.

Omdat het zonnetje schijnt zijn we daarna doorgereden naar een strandje, even door de zee gewandeld. Het is bijna 30 graden hier maar goed uit te houden. Dus daar gaan we de komende dagen van profiteren. In de zee nog een kleine zeester gezien, en een zandkleurige vis waar Chantal bijna op was gaan staan, maar die gelukkig op tijd weg zwom.

Vanaf het hotel zijn we daarna naar een wat ouder gedeelte van Dubai gelopen, waar vele soeks zitten. In de smalle straatjes zijn de verkopers soms irritant opdringerig. In een heel nauw steegje vlakbij een Indische tempel was het een geurige en kleurrijke bedoening. Mensen waren volop bloemen en etenswaren aan het kopen om te offeren in de tempel. Erg apart om hier aan te treffen.

We zijn ook nog met de kleine bootjes die als openbaar vervoer dienen meegevaren. Voor 20 cent brengen ze je naar de overkant. Onderweg veel ouderwetse houten boten die hier nog dienst doen als vrachtboten. Geeft soms het idee alsof je in de fata morgana van de Efteling rond loopt.

Na de wandeling via de McDonalds terug gegaan naar het hotel. We zijn nu al best lang wakker doordat we in het vliegtuig bijna niet geslapen hebben, dus moe aan het raken. Onderweg nog opgelicht door de metrokaart machine die geen wisselgeld terug gaf, was niet veel maar toch. Daarnaast even kijken of we kunnen uitvinden wat er met het bankpasje van Chantal aan de hand is, deze werkt in geen enkele bankmachine. Dus maar met credit card betalen, geen idee hoe dat komt.

Morgen gaat Edwin snorkelen in een groot aquarium, en voor de rest zien we wel wat we gaan doen.

Chantal en Edwin

Andre

Chantal Er gaat filmpje over Micheal Schumacher rond op het internet deze moet je niet openen, zit een virus achter Want als je daarna op internet bankieren gaat kunnen ze bij je rekening

Chantal

Heb het nog niet gezien, maar zal het niet openen

Marjolein

Het blijft wat met die metro´s.

Staat de bankpas wel op ´wereldpas´ Bij de ING bijv. moet je altijd op internet aanvinken dat je pas ook buiten Europa gebruikt kan worden, anders staat deze standaard op alleen binnen Europa.

Marjolein

Veel plezier nog daar!! :-)

Chantal

Ja dat heb ik ingesteld. Edwin heeft nu extra geld gepind, dus ik heb zakgeld gekregen

Marjolein

wat raar, gelukkig kan je nu op stap met je zakgeld, ijsje kopen :-)