Konijn.reismee.nl

2e dag op het circuit Monza

Vandaag moesten we vroeg op omdat de eerste vrije training om 10 begon. Aangezien het ongeveer anderhalf uur reizen is, en je wat extra tijd moet inbouwen kwam die wekker erg vroeg. Voor de McLaren mensen blijkbaar nog vroeger, want die waren al weg. We hebben nog even ontbeten in het hotel en toen weer met de trein en de benenwagen naar het circuit. Onderweg pakte Marjolein nog wat plaatselijke fauna mee, door een grote rups een lift op haar been te geven. Al was dat niet echt de bedoeling. Bij het coureurshotel alleen maar langs gelopen, want die waren waarschijnlijk toch al op het circuit. Terwijl we onze vestjes aan het opbergen waren (het was fris op de vroege ochtend) zagen we echter Raikkonen in zijn Ferrari staan voor het stoplicht. Bij het circuit aangekomen door gelopen naar onze tribune, onderweg meteen het programmaboek gekocht. Op vrijdag mag iedereen zitten op elke tribune, wij zaten op de hoofdtribune ongeveer waar we de komende dagen ook zitten. Veel Ferrari banners hangen er aan de tribune, maar er blijken ook heel veel Hamilton fans te zitten. We hebben de alle actie van de vrije training daar bekeken. Het nieuwe Formule 1 geluid is even wennen, maar klinkt nog steeds goed. We hadden geen oordoppen nodig en dat is op zich wel fijn. Voordat de volgende vrije training begon, hebben we wat rond de paddock gelopen. Door een vriendelijke mevrouw ook nog op toiletten gewezen die niet zo ranzig zijn als de losse hokjes. Wel erg krap, wamt je kan er niet in bewegen, maar schoon dus fijn. Daarna tijdig naar de tribune bij de eerste chicane gelopen, want die kan druk zijn. Daar zonden ze op de tv-schermen wat beelden van de pitwalk van gisteren uit. Daarbij kwam Vettel ook voorbij, en zat er links in beeld een bekend gezicht. Marjolein was even te zien op het scherm, erg grappig. Vlak voordat het begon kwamen er Duitsers hun plek claimen. Na uitleg dat je op vrijdag overal mag zitten, kregen we wat wegwerp gebaren. We wilden echter niet verplaatsen, en wezen op de grote lege ruimte naast ons. Morrend gingen ze toen daar maar zitten. De vrije training leek wel op een race, veel coureurs die elkaar probeerden in te halen, en ook een paar die van de baan schoten, dus we hadden goed uitzicht. Wel wennen dat je de auto's niet hoort aankomen. Bij het remmen valt het hele geluid weg, dus de auto is er ineens. Gelukkig wordt dat bij het gas geven weer goed gemaakt. De Duitsers naast ons waren ondertussen wat vrolijker geworden, waarschijnlijk door het bier. Marjolein had opeens een gezellige gesprekspartner. Na de vrije training bleven ze nog lekker door praten. Toen ze hoorden dat we hoofdtribune kaarten hadden en de prijs hoorden, waren ze erg teleurgesteld, want zij hadden veel meer betaald voor deze tribune, zelfde boekingsbureau dus wel grappig. Terwijl de GP2 kwalificatie begon kregen wij de uitnodiging om morgenavond gezellig naar de camping te komen om te feesten, zo gezellig volgens de Duitsers. Dat doen wij maar niet, ze waren erg aardig, maar op deze uitnodiging zaten we niet te wachten. Tijd om te vertrekken dus. We zijn naar het paddock terrein terug gelopen. We hebben nog een tijd staan wachten bij de uitgang om coureurs te spotten, maar die kwamen niet. Wel Eddie Jordan zien vertrekken op de fiets, maar dat was het dan ook. Omdat we nog boodschappen moesten doen, zijn we maar vertrokken. Tijdens de wandeling terug weer langs het coureurshotel gelopen, waar we weer Raikkonen zagen, kwam net uit zijn Ferrari gestapt. Deelde nog handtekeningen uit, maar die hebben wij al :). Er stopte ook nog een auto met Ericsson erin, maar die ging meteen weer weg. Al hoefden we daar niet echt een foto of handtekening van. Vandaag voor het eerst bij de McDonalds gegeten, want echte restaurantjes komen we onderweg niet tegen. Daarna boodschappen gedaan voor de komende dagen. Dan mogen we gelukkig iets later op. Chantal en Marjolein