Konijn.reismee.nl

Eerste dag op het circuit Monza

Vanmorgen gestart met een hotel ontbijt. Lekker veel keuze van het buffet, maar we slaan de roereieren morgen over. Smaakt niet naar ei, en ook niet duidelijk wat het dan wel is. Het team van McLaren zagen we al vertrekken, alleen monteurs geen coureur. Wij begonnen aan onze wandeling naar het station. Met de trein waren we vlot in Monza. Sinds vorig jaar is er eigenlijk niet veel veranderd in het dorpje. Ook door parkjes wandelde het lekker door, dus we waren vroeg op het circuit. Eerst gelopen naar onze tribuneplaatsen. We zitten op dezelfde tribune als vorig jaar, alleen dichter naar het podium toe, tegenover de pitbox van Mercedes. We zagen verschillende coureurs zoals Maldonado, Grosjean en Vettel aan hun wandeling over het circuit beginnen. Daarom gingen we even omlopen naar een plek waar we op het circuit konden kijken. Daar aangekomen hebben we meerdere groepjes van teams met coureurs gezien. Eerst Marussia, daarna Sauber met Sutil en Van der Garde. De mensen van Lotus en Torro Rosso met coureurs. Eigenlijk hadden we dus al best veel coureurs gezien in die korte tijd. We liepen naar een andere tribune om Vettel te zien lopen. Die kwam druk in gesprek voorbij, de Vettel fans op onze tribune ook blij, want hij zwaaide ook nog. Wij zijn daarna langs de paddock ingang gelopen. Chilton kwam nog voorbij, verder geen bekende gezochten. Daarom maar even langs de winkeltjes van de teams gelopen. Weinig leuke snuisterijen, vooral veel kleding. We hebben een pet van Ricciardo gekocht, en zijn in het bezit van een Red Bull vlag, nu nog een stok zodat we (chantal) ermee kunnen zwaaien. Lunchen hebben we op de tribune gedaan, met uitzicht op de pitstraat, waar van alles te zien valt. De safety car ging ook nog een paar rondjes rijden. En we zagen Ricciardo nog staan in de pitbox. Om 16 uur zou de pitwalk beginnen, dus we gingen tijdig aansluiten bij de rij. De deuren gingen echter een half uur eerder open, leuke verrassing. We hebben eerst wat foto's gemaakt van de auto's, daarna bij Red Bull gestaan. De coureurs gingen bij hun team voor de pitbox handtekeningen uit delen. Omdat we vooraan stonden bleven we dus bij Red Bull staan. We zagen wel Rosberg en Hamilton bij Mercedes lopen, maar wilden onze plek niet kwijt. Na lang wachten kwamen Vettel en Ricciardo naar buiten. Het was zo druk met racefans, dat we behoorlijk tegen de hekken werden gedrukt. Toch hebben we allebei handtekeningen van de coureurs bemachtigd, onze zelfgemaakte handtekeningenboekjes kwamen dus goed van pas. Erg leuk ook dat beide coureurs een tijdje handtekeningen stonden uit te delen voor onze neus, erg bijzonder. Toen zij weg waren gingen we naar Ferrari want beide coureurs liepen buiten. De drukte daar was niet normaal, toch konden we ons naar voren worstelen. Alonso liep te ver weg, maar Raikkonen stond even later voor ons hek. Allebei een handtekening bemachtigd. Chantal had een foto van hem in zijn Lotus, het leek wel of hij die niet wilde tekenen, werd telkens overgeslagen, maar uiteindelijk toch gelukt. Na al dat duw en trekwerk werd het iets rustiger. We konden nog pitstop oefeningen zien van Force India, waar Hulkenberg zelf in de auto zat. Voor de rest foto's gemaakt en lekker rond gekeken, we mochten heel lang blijven pas om 6 uur moesten we weg. De uitgang is echter bij het kruispunt waar iedereen de paddock verlaat. Drukte met fans en auto's dus. We twijfelden of we zouden wachten. Toen kwam Chilton aangelopen en hebben we ons toch weer in het duw en trekwerk gestort. Allebei weer een handtekening rijker. Guiterez kwam ook naar buiten, maar niet langs ons. Omdat hij alleen liep, werd hij bestormd door heel veel fans. Daarna Hamilton nog gezien, ging met een behoorlijke vaart weg op zijn motor, en deelde geen handtekeningen uit op het gedeelte waar wij stonden, jammer. Hierna zijn we maar weg gegaan, want het is een flinke wandeling terug. Bij het hotel waar veel coureurs logeren zagen we Bottas nog lopen. Daarna was het over met coureurs spotten, en gingen we terug naar ons hotel. Nog even een burgertje opgehaald bij een tentje om de hoek en dat smaakte prima. Morgen de eerste vrije trainingen kijken. Chantal en Marjolein