Konijn.reismee.nl

Op naar het raceweekend

De dag start heel vroeg, met de vlucht naar Milaan. Mooi uitzocht op de Alpen, waar best wat sneeuw ligt. Op de luchthaven een broodje gehaald, en ons vervolgens in de overvolle bus naar terminal 1 gepropt. Vanaf daar de shuttle naar Milaan genomen. Beetje jammer dat de shuttle niet op het aangegeven tijdstip vertrekt maar een half uur later. Om naar het hotel te komen begint het jaarlijks geruzie met de metrokaartenautomaat weer. Geen idee welke kaarten we nodig hebben, en degene die we kiezen werken uiteindelijk niet. We proberen het aan personeel te vragen, maar die zwaait ons alleen maar door naar een loket. Na lang wachten ruilt de man achter de balie onze kaarten om voor 5 metrokaarten naar sesto rondo. Eindelijk de metro dus, na 13 haltes zijn we bij het hotel. Vier sterren, dus een mooie entree, en ze spreken Engels. Bij het inchecken staat er een groepje mannen te overleggen over shuttles van en naar het circuit en naar Maranello. We horen zeggen dat de auto per se een Ferrari moet zijn, dus vragen we ons af wie van dat team er bij ons in het hotel komt logeren. Onze kamer is op de 6e etage netjes en in mooie groen, geel en gouden stijl. Uitzicht op de bergen in de verte. Naast het hotel zit een grote supermarkt, dus even inkopen voor de komende dagen gedaan. Daarna de metro naar het centrum van Milaan genomen. Daar hebben we rond Duomo en naar een parkje gelopen. In het park een beetje verdwaald, via wat extra weggetjes toch weer op het juiste punt uitgekomen. Daarna nog wat rond gekeken, maar Milaan is niet echt onze stad, want er valt niet zo heel veel bijzonders te zien. Ook een restaurant dat betaalbaar is, kunnen we niet vinden. Alles is heel duur, en op 1 terras betaal je € 7,- voor een glas drinken. Met de metro in de volle spits terug naar het hotel gegaan. Waar busjes arriveren met monteurs van McLaren. Die zitten dus in ons hotel. Wij eten in het restaurant een bord spaghetti, terwijl de monteurs aan het bier gaan. Naast ons zit een man die ook bij het team hoort een document over F1 te lezen, maar we kunnen net niet zien waar het over gaat. Na het eten naar de kamer gegaan, morgen voor het eerst naar Monza. Chantal en Marjolein

Edwin

Leuk verslag, gezellig al die F1 figuren in jullie hotel.
Veel plezier morgen!

Martijn

Leuk stukje weer :) zou Button ook in het hotel zitten???