Konijn.reismee.nl

Dubai dag 4

Onze laatste dag alweer in Dubai. Weer stralend en lekker warm weer, dus dat gaan we zeker missen. Vandaag had het hotel pannenkoeken bij het ontbijt, dus we hebben er flink van gegeten. Daarna met de auto naat het strand gereden om even lekker door het water te lopen. De vissen zwommen echt heel dicht langs het strand, dus dat was leuk om te zien.

Het is vandaag een feestdag hier dus op de weg niet zo druk, daardoor konden we op het gemak een volgende bestemming zoeken. Het werd het Al Safa park, een groene oase in de stad. Daar aangekomen waren we erg verbaasd want het leek wel Central Park. Als je bedenkt dat Dubai in de woestijn ligt dan is het heel raar om zoveel grasvelden, bomen en water te zien.

Het park was heel mooi en leuk om in rond te lopen, maar vooral om in rond te fietsen. Ze hadden daar namelijk een soort skelterfietsen. Daarop kon je met z’n tweeen naast elkaar zitten en een half uurtje rond rijden. Wel een warme activiteit in de hitte, maar zo leuk. Het half uur vloog om. Toen nog een beetje door het park gelopen waar de lokale bevolking massaal aan het barbequen ging.

Op een grasveldje hadden we eerder al de 1e kamelen van deze reis ontdekt. Een meneer met 2 kamelen waarop je kon zitten en een rondje kon lopen. Edwin wilde dat weleens uitproberen dus op naar de meneer die niet veel zin had in werken. Toch kreeg hij een mooi looprondje op de rug van een kameel, hoger en wiebeliger dan gedacht. Maar toch een echte kamelenrit gemaakt.

Van de kamelenrit gingen we over naar autorit en reden we naar het Emirates winkelcentrum daar moesten we de huurauto weer inleveren. Wel even in stijl naast een Ferrari geparkeerd. Voor de lunch naar Ihop gegaan, en daarna wat gedwaald door het winkelcentrum.

Vervolgens zijn we naar het oude gedeelte van de stad gegaan om nog wat te wandelen. Dat deden we met de metro en dat moest natuurlijk een keer mis gaan gezien mijn ervaringen tijdens de vorige reis. Ook nu hadden we weer niet het juiste kaartje, maar dat was ook niet te selecteren in de automaat dus niet helemaal onze schuld. Na een bijbetaling van rond de 2 euro mochten we toch door de poortjes. Daar zijn we op een andere vorm van ov overgegaan: een bootje. Net als vorige weer erg leuk en makkelijk om je zo binnen de stad te verplaatsen.

Omdat we morgen vroeg weg gaan wilden we nog even naar de supermarkt om een meeneem ontbijt te kiezen. Het was daar heel erg druk omdat iedereen vrij is door een feestdag. Allerlei aanbiedingen voor electronische apparaten of onzinnige meeneemdingen waar mensen massaal naar op zoek gaan. Wij zochten ook nog een kant-en-klare maaltijd voor in het hotel, maar dat kennen ze hier blijkbaar niet. Toen maar gekozen voor de McDonalds en dat in het hotel opgegeten. De Big Mac variant is hier met kip ipv de hamburger, lekker spicy vond Edwin.

Verder hebben niet zoveel gedaan vandaag want de koffers moeten nog gepakt worden. Morgen al weer vroeg naar de luchthaven huiswaarts.

Chantal en Edwin