Konijn.reismee.nl

Dag 3 in Dubai

Vandaag weer gestart met een ontbijt in het hotel. Weer erg veel lekkere keuzes hadden ze. Daarna met de auto op pad naar een haventje waar we even hebben rond gekeken. Veel bouwprojecten daar ook, hoeveel wolkenkrabbers ze daar nog willen plaatsen is onbekend maar het levert een soort mega New York skyline op.

Toen met de auto naar het strand. Daar aangekomen was het ook een bouwput en konden we met moeite parkeren. Eventjes rondgekeken en door de lekker warme zee gelopen. Dat laatste was heerlijk. De temperatuur hier is namelijk zeer hoog dus een beetje waterverkoeling kan geen kwaad. Het zoutgehalte is er wel hoog, want je hebt daarna echt witte zoutvegen op je benen.

We hebben ook nog wat rond gelopen op een soort boulevardje, met veel restaurantjes. Ook weer een leuk gebied van de stad. Toen de auto gepakt naar The Palm oftewel het eilandengroepje in de vorm van een palmboom. Daar staat het Atlantishotel waar we het aquarium van hebben bezocht. Erg leuk opgezet met een Egyptisch achtig thema en zeer mooie aquaria.

Vanaf het hotel kon je ook nog een rondje met de monorail maken om lekker toeristisch de omgeving te bekijken. Mensen met veel geld hebben hier hun huisjes met een privestrand erg luxe. Daarna met de auto richting de Burj Khalifa gereden. Daar zit ook de Dubai Mall, dus de rest van de middag hebben we de 4 etages en honderden meters winkels bekeken. Ook hier hebben ze een aquarium, dus daar moesten we ook even naar binnen.

’s Avonds hadden we een reservering bij de Burj Khalifa om vanaf de 124ste etage Dubai te gaan bekijken, erg hoog dus. De kaarten ophalen ging in een grote chaos en de beveiligingscontrole was nog erger. Van de security mocht de mini laptop niet mee naar boven, die moest bij de garderobe worden afgegeven. Even wilde ze ook de tas met chocolaatjes en Lego niet goed keuren maar na wat protest mocht dat toch. Je vraagt je af wat voor gevaar er schuilt in deze items. Daarna was het in een lange rij wachten om naar boven te mogen.

Eenmaal boven was het uitzicht geweldig, het was al donker dus het was via de lichtjes een beetje ontcijferen wat waar lag, maar mooi om te zien. Toen we beneden waren hebben we nog 2 shows van de megafonteinen bekeken en zijn toen maar eens naar het hotel gegaan. De festiviteiten met vuurwerk gaan nog steeds door in deze buurt, dus we vieren nogmaals Nieuwjaar qua geur en knalgeluiden. Morgen de auto weer inleveren, en nog wat sight seeing doen.

Chantal en Edwin

Marjolein

levensgevaarlijk hoor die chocola en lego