Konijn.reismee.nl

Ferrari World

Vanmorgen vroeg uit de veren want we gaan naar Abu Dhabi. Het hotelontbijt heeft een heerlijk buffet met onder andere Spaanse omelet en kippenknakworst. Is weer eens wat anders als een boterham pindakaas.

De auto hebben we gisteren al volgetankt voor het enorme bedrag van 17 euro, ja het kost allemaal niets hier en dat is wel zo fijn. We dachten dat we door de woestijn naar Abu Dhabi moesten rijden, maar alles is al behoorlijk volgebouwd dus echt woestijn kom je niet veel tegen. Wel veel afslagen om naar de moskee te kunnen onderweg.

Het verkeer zat mee dus op tijd in Abu Dhabi, waar we een rondje langs het F1 circuit hebben gereden. Even een stopje gemaakt bij de jachthaven, waar sommige mensen toch wel moeten laten zien dat ze heel veel geld hebben. Enorme luxe jachten dus. Ook leuk om te zien is het hotel dat over het circuit gaat, die zien we vanavond nog mooi uitgelicht.

Om 11 uur was het op naar Ferrari World. Daar was het qua bezoekersaantal lekker rustig. We hadden premium polsbandjes wat de nodige voordelen gaf. Om te beginnen bij de snelste achtbaan ter wereld. Geen rij voor ons dus konden we als eerste voorin gaan zitten. Als je het filmpje met Alonso en Massa op youtube hebt gezien: daar zaten wij dus. Achter ons probeerde een man ook in te stappen, maar die was iets te dik. Het was letterlijk vet tussen de riem en beugel proppen, uiteindelijk konden we weg.

In het voorste karretje is het niet normaal om te ervaren hoe hard 240km per uur is. De wind blaast enorm, je oren klappen zowat van de herrie en je gezicht kan echt niet in de plooi blijven. Na de eerste supersnelle meters ga je over de heuvel en dan rol je uit via wat leuke bochten. Onderweg kwam er nog een vogel voorbij gedwarreld, geen idee of die met de trein botste. Bij het uitstappen is het letterlijk op adem komen, maar wat een adrenaline krijg je ervan, het was toch wel een heerlijke baan. We vonden het allebei dus leuk genoeg om meteen nog een keer te gaan. Toen zaten we niet meer vooraan. Maakte de beleving niet minder en het scheelde enorm qua wind. Weer enorm genoten, Chantal had bij 1 punt wel een beetje last van de Gkrachten in de vorm van wat sterretjes zien, maar dat trok snel weer over.

Een derde keer zijn we niet geweest, dat is iets te heftig, zeker met het warme weer. Op naar andere attracties. Je kon onder andere in een simulator tegen andere mensen racen. Dat heeft Edwin niet geheel succesvol geprobeerd, maar het was een leuke ervaring. De rest van de dag werd gevuld met wat ritten in karretjes waarbij je een fabriekstour doet, een hall of champions ervaart of in kleine Ferrari’s door een mini Italie kan rijden. Kun je tenminste zeggen dat je in een echte Ferrari hebt gereden.

Ook hebben we de schiettoren, waarbij je uit het midden van het gebouw naar buiten schiet gedaan. Nog een achtbaan waarbij 2 treintjes tegen elkaar strijden. In 5 minuten tijd konden we die 3x doen omdat het zo stil was. Een andere attractie ging over Italie, daar kon je vanuit je stoel letterlijk overheen vliegen. Je zit in een bakje dat omhoog wordt getakeld en duikt in een soort film. Geen aanrader voor mensen met hoogtevrees. Ook niet de favoriete attractie van Chantal, doodeng op sommige momenten en ik zat dus letterlijk aan het stoeltje vastgeklampt. Ookal gaat het om een simulatorattractie, ik stap liever in een achtbaan.

’s Middags heeft Edwin nog geassisteerd bij een goochelshow die daar was. Ferrari World was enorm leuk om te zien en doen, en na wat souvenirtjes te hebben gekocht gingen we dan ook zeer tevreden weg. Voor de avondwandeling op het circuit was het nog wat vroeg, dus even bij de buurman de Ikea langs geweest. Daar ontzettend moeten oppassen om niet de slappe lach te krijgen. Toen we wat eten bestelden ging namelijk de roep tot gebed af in de winkel. Dat duurt best lang en met wat Arabieren in witte gewaden om je heen is het best een gekke situatie. De winkel was daarna overigens uitgestorven.

Om 18 uur was het tijd voor de circuitwandeling. We kregen een pasje mee om erop te mogen. Wandelaars lopen tegen de richting in en fietsers mogen op het middelste gedeelte rijden. Enorm gaaf om op dit circuit rond te lopen na de race van vorige week. Flink wat foto’s gemaakt. In de pitstraat hingen de borden van de teams ook nog. Helaas hadden ze een deel van het circuit afgezet en dus de route ingekort. Daardoor kon je niet bij het grote hotel komen. Gelukkig kon je deze van een afstandje goed bekijken. Het circuit is fel uitgelicht dus je hebt niet het idee dat je in het donker loopt, ook draaiden ze er keihard klassieke muziek wat het wel een aparte sfeer geeft. Aan het einde nog een paar grindsteentjes van de zijkant meegepikt en toen zat de wandeling er helaas op, maar was wel heel speciaal.

Na de terugrit naar Dubai hadden we het leuke idee om ook nog even bij de enorme fonteinenshow te gaan kijken. Dus gestopt bij de Dubai Mall, die echt enorm groot is. Een mooie fonteinenshow gezien, nog even bij de gigantische aquariumruit gekeken en toen maar naar het hotel gegaan. We gaan de Mall namelijk morgen verder bekijken. In onze wijk is het feest trouwens, ik had het gisteren al over de Kerstverlichting. Het is dus Nieuwjaar voor we denken Indische mensen. Er wordt massaal vuurwerk afstoken dus het ruikt hier naar de Oudejaarsavond in Den Haag. Wel grappig om mee te maken. Morgen weer een drukke dag op het programma dus nu maar slapen.

Chantal en Edwin