Konijn.reismee.nl

Kwalificatiedag in Monza

Vanmorgen weer vroeg op en na een kort ontbijtje naar het circuit. Op station al vele racefans aanwezig. Voor het eerst treinkaartjes uit de automaat gehaald. Dit ging uiteraard verkeerd want ik dacht de heen en terug kaartjes in 1x te kunnen kopen. Dat klopte niet het waren ineens 4 kaarten voor de heenweg gelukkig is de trein goedkoop hier. Mocht je denken gelukkig rijden ze niet zwart, dat is niet helemaal waar. Op de terugweg hielp een medewerker met de aankoop van de kaarten en die zei dat je de kaarten moet stempelen. Dat hadden we heen niet gedaan dus alle 4 die kaarten waren niet eens geldig geweest. Tja gelukkig is de trein gratis morgen. In Monza kon je een shuttle nemen naar het circuit maar deze is en heel druk en zet je ver van het circuit af. Wij hebben dus gewoon weer een uurtje gelopen. Vandaag vaste zitplaatsen op de tribune, gingen wij uiteraard weer een rij verkeerd zitten. Het aantal blunders op deze reis is echt niet meer te tellen. De vrije training duurde een uurtje voor het eerst de autos op volle snelheid zien langs komen. Oordoppen in en erg genoten. Fotos maken lukt niet meer vanwege het hek en de snelheid. Wel wat filmpjes gemaakt. Om 14 uur de kwalificatie gezien, volle tribune veel vlaggen en mooi om de grote Ferrari vlag over de andere tribune te zien gaan. Live gaat de kwalificatie heel snel voorbij en is het eigenlijk spannender als op tv zeker als het op het laatste rondje aankomt. Ferrari fans waren een beetje teleurgesteld, we zijn benieuwd naar de race morgen. Na de kwalificatie volgde de 1e Gp2 race. De Nederlander Van der Garde startte als 2e dus we zaten ethousiast klaar. Helaas had zijn auto een probleem en heeft hij niet eens een ronde gereden. Morgen nieuwe kansen bij de tweede race. Na deze race gingen we langs de teamstands voor een souveniertje. We hadden een Vettelpet en keycords van McLaren en Ferrari gekocht. Vandaag nog een miniversie van Webbers auto. Met pijn en moeite nog 1 mooi Red Bull tasje gekregen. Iedereen die iets kocht kreeg er 1 maar aan het einde van de dag deden sommige verkopers moeilijk. Een beetje doorgezeurd dus en het chagerijnige dametje gaf toch een tasje maar niet van harte en een 2e al helemaal niet. Toen maar naar het station gaan lopen met een gratis blikje Red Bull. Want die delen ze dan wel weer massal uit. Als avondeten een piszabroodje gehaald en deze lekker in de gezellige hoofdstraat van Monze opgegeten. Daar ook nog even blijven zitten voor het gezellige sfeertje en toen terug naar het hotel. Morgen racedag! Chantal en marjolein

martijn

Welke blunders???? Hahaha als je maar lol hebt toch. Morgen gekkenhuis daar helemaal als Ferrari gaat stunten

Ed.

Veel plezier vandaag bij de race, zo te lezen is het daar erg leuk. Geniet ervan en benieuwd wie er gaat winnen.