Konijn.reismee.nl

Dag 2 bij de Formule 1

Vanmorgen weer begonnen met hotelontbijt ook wat brood mee gepikt voor onderweg. Vandaag eens netjes betaald voor openbaar vervoer en toen gelopen naar het circuit. Grappig was dat we de shuttlebus lopend konden bijhouden. Het verkeer stond helemaal vast dus de ouderwetse benenwagen was het snelst. Op het circuit aangekomen meteen doorgelopen naar de tribune voor de 1e chicane. Toen de 1e autos langs kwamen hadden we pas door dat oordoppen echt nodig waren. Het geluid trilt door alles heen. Gaaf om de autos voor het eerst zo dichtbij te zien. Heel veel fotos en filmpjes gemaakt helaas nog niet te plaatsen. We zaten wel heel goed want de coureurs misten regelmatig hun rempunt waardoor ze rechtdoor vlak voor onze tribune langs kwamen. Vettel vond de alternatieve route zo leuk dat ie 4 keer rechtdoor ging. Alonso kwam in zijn 1e ronde nog zwaaiend langs. Vlak voor het einde moest hij voor onze tribune zijn auto stil zetten met een probleem. Wel grappig dat hij ervan baalt en de hele tribune juicht omdat hij voor ons stil staat. Gelukkig kon hij 's middags weer meedoen. De 1e vrije training ging best snel voorbij er gebeurde ook zo veel. Toen het klaar was even een rondje gelopen. Daarbij moesten we even uitwijken voor de GP2 autos die hun training na de F1 hadden gedaan. Van der Garde kwam toevallig net voorbij. Hij hielp netjes zn team met het duwen van de auto. De tweede vrije training hebben we bekeken bij de ascari tribune. Een mooie plek waar het heel druk was, omdat we vroeg waren konden we nog mooi bovenaan zitten. Ook weer heel gaaf om de autos zo hard voorbij te zien denderen, weer veel fotos gemaakt. Na afloop nog een kijkje bij een stuk oud circuit genomen en toen op tijd terug naar het station gelopen. Morgen gaat het om het echie en gaan we de kwalificatie bekijken. De tijd vliegt maar het is heel gaaf om mee te maken. Chantal en marjolein

P.A.

Heeft het paarse konijn ook al mee gereden. Ontbijten jullie alleen maar voor de hele dag. Let goed op jullie spullen bij deze grote drukte.
Groetjes P.A.

Chantal

Paars konijn is alweer op vele locaties gesignaleerd. In de pitstraat werd zn fotosessie bekeken door wat mensen van Caterham team dus beroemd nu. We eten overdag ook hoor maar halen broodjes bij de supermarkt is makkelijk. Qua spullen nemen we alleen mee wat nodig is. De sfeer is super en tijdens wandelen zijn er ook veel mensen we proberen voor het donker in het hotel te zijn zodat onze spulletjes inderdaad veilig zijn. Jammer dat ik geen fotos kan plaatsen er zijn best veel goed gelukte bij groetjes chantal en marjolein