Konijn.reismee.nl

Monza circuit en pitwalk

Begonnen met een ontbijtje in het hotel, klein maar fijn. Croissantje werd vers bij de bakker gehaald. Toen met de trein naar Monza, netjes een kaartje gekocht. Helaas deden de stempelautomaten het niet. In de trein gezocht naar de conducteur niet gevonden oa omdat de deuren niet meewerkten met open gaan. Dus de 2e keer al dat we hier zwart rijden, geen opzet maar ging niet anders. Monza bleek heel leuk te zijn. We gingen lopen naar het circuit. In de stad zelf was al veel Formule 1 sfeer. Het park was groot maar heel mooi dus na een forse wandeling kwamen we bij het circuit aan. Daar bleek al snel dat we meer mochten zien dan gedacht. Verscillende tribunes bekeken en we weten ook waar we zitten de momende dagen. Uiteindelijk mochten we zelfs op de hoofdtribune zitten waar je heel goed uitzicht had op de pitstraat. Force India pitstops zien oefenen en bij alle teams kunnen kijken. Was alvast een mooi voorproefje voor de uiteindelijke pitwalk. Die was een uur later dan gepland maar zo het wachten waard. Dringen was het zeker daarom liepen we meteen naar de topteams. Daar aangekomen liep Hamilton al handtekeningen uit te delen. Meteen op de foto gezet. Ook Jenson Button kwam naar buiten het was dringen geblazen maar een foto maken lukte uiteindelijk. Toen door naar Red Bull. Vettel bleek op het circuit te staan voor een interview. Een foto maken was dus makkelijk. Het publiek ging vervolgens los toen Alonso naar buiten kwam. Marjolein bleef bij Red Bull kijken. Ik heb me in het gedrang gestort en kon Alonso wel zien maar een goede foto nemen was heel lastig met zoveel Ferrari fans om je heen. Die riepen van alles en het duw en trekwerk ben ik maar uit de weg gegaan toen Webber naar buiten kwam. Marjolein stond al mooi vooraan en ik kon gelukkig aansluiten. Ook Vettel was aan het signeren we hebben van allebei wat fotos kunnen maken. Marjolein had zelfs mazzel dat Webber op het einde besloot om nog 2 laatste handtekeningen te zetten. 1 ervan was op haar infoboekje zo cool! We zijn vervolgens wat heen en weer gelopen door de pitstraat ongelooflijk om alles zo van dichtbij te zien. Veel teams gingen pitstops oefenen, waarbij de auto werd geduwd naar de crew. Dit konden we bij Red Bull, Sauber, Torro Rosso en Caterham van dichtbij bekijken. Doordat het wat rustiger werd hebben we nog veel fotos kunnen maken, helaas geen coureurs meer gezien maar dat maakte niets meer uit. We waren al superblij. Na afloop terug gelopen naar het station en wees gerust deze keer hebben we ons kaartje wel gestempeld. Morgen weer naar het circuit dan gaan we de vrije trainingen eens bekijken Chantal en marjolein

martijn

Stellletje geluksvogels echt gaaf hoor toch wel een beetje erg veel jaliers niet ergens mig een auto onderdeeltje mee kunnen pikken? Hahaha veel plezier komende daagjes gr. Mart

Chantal

Sorry voor het jaloers maken maar je wordt hier ook zo enthousiast. Zondag na de race gaan we de baan op wat we tegen komen nemen we mee uiteraard wat bandenafval en grindbak steentjes

Martijn

Dat snap ik best zou me ook een klein kind in een snoepwinkel voelen hahaha

Chantal

Grapige is dat iedere volwassene zo rond liep en zich als klein kind gedroeg sfeer is daardoor zo leuk we missen het nu al