Konijn.reismee.nl

1e dag Milaan

Vandaag heel vroeg op voor de vlucht naar Milaan. Het was heel kort vliegen, voor negenen waren we er al. Alles ging vlot totdat we met de trein van vliegveld naar stad wilden. Door een treinstaking reden ze niet en moesten we met de bus. Alleen wanneer die ging was de grote vraag na lang wachten kwam er een touringcar. Gelukkig konden we net mee voordat hij vol was. De rit duurde vervolgens toch wel lang en onverwachts waren we er ineens. We wilden eerst even langs het hotel om de koffers af te zetten. Dus met de metro mee, een kaartje kopen was erg lastig viel niet veel van te begrijpen. Daarover later meer. Het hotel makkelijk gevonden, na snelle incheck moesten we met de lift. Wij zoeken maar we hadden niet meteen door dat een klein deurtje wat op een bezemkast leek de lift bleek te zijn. Claustrofobisch klein met schuif en klapdeur weer een grappige ervaring. Kamer is vrij groot en netjes, na kort op de kamer te zijn geweest hingen we Milaan verkennen. De metrokaart bleek echter niet te werken want we zaten 1 zone/halte te ver daarvoor, wordt nogmaals vervolgd. We hebben 1 halte gelopen en toen de metro naar het centrum genomen. Bij de grote kathedraal uitgestapt. Mooi gebouw helaas deels in de steigers. Toen door het chique winkelgebied gelopen. Ook een kijkje genomen bij de Ferrariwinkel waar ook nog wat mooie auto's voor de deur stonden. Daarna een stadswandeling gemaakt langs onder andere een soort oud kasteel met groot park eraan vast. In totaal zo'n 25 km gelopen dus de voetjes protesteerden. Voordat we terug gingen naar het hotel eerst nog boodschappen gedaan voor de komende dagen. Supermarkt was even zoeken maar we kunnen qua eten en drinken even vooruit. Omdat het al schemerde wilden we de laatste metrohalte die eigenlijk niet geldig is met ons kaartje toch met de metro doen. Anders moest je onder andere onder een spoortunneltje en dat vonden we qua tijdstip niet handig. Helaas voor ons zagen we op het station controle voor de uitcheckbalie. Terug gaan met de metro was niet echt een optie en we besloten het erop te wagen. Dat was een dure grap, de controleur was erg strikt vroeg meteen onze paspoorten en we kregen een boete van € 26,50 per persoon! Dat we het systeem niet snapten daar had hij geen boodschap aan. Misschien hielp het ook niet dat we in de lach schoten, maar dure metrodag dus. Treinkaart morgen maar even goed regelen. Nu aan het niksen op de kamer, foto's plaatsen lukt helaas niet volgt pas als we terug zijn. Chantal en Marjolein

Ed

Het avontuur is nog maar net begonnen.
Jammer van de boete, daar kun je toch een lekkere pizza van eten. Was zeker een Italiaanse HTM controleur.
Veel succes morgen op het cirquit!

P.A.

J en J op vakantie

Ed

Benieuwd wat jullie vandaag weer mee hebben gemaakt.