Konijn.reismee.nl

Wandeling door Londen

Vanmorgen ontbeten bij Costa Coffee met koffie, thee en een croissantje. Toen met de metro naar de Tower of London. Daar startte onze wandeltocht langs de Theems. We begonnen bij de Towerbridge. Via een wandeling langs de waterkant kwamen we bij een grote markt terecht. Vol met allerlei biologische etenswaren, beetje ouderwets opgezet waardoor het leuk is om er rond te lopen. Terug naar de waterkant weer waar we langs en over allerlei bruggen (waaronder de Millenium Bridge) uiteindelijk bij de London Eye uitkwamen. Daar was het megadruk, zelfs met ons gratis kaartje hadden we lang moeten wachten. We besloten om maar een andere dag terug te komen. Nog wel wat inside information uitgewisseld met een oudcursusgenoot die daar werkt. Altijd leuk om te horen hoe het er bij de attractie aan toegaat. Vervolgens met de metro naar Stratford gegaan. Daar zit een mega winkelcentrum en het Olympisch park in aanbouw. Helaas mag je nog niet lopen door dat park want het is nog een bouwterrein. In het winkelcentrum hebben ze gelukkig een panoramaruit gemaakt in de Olympische souvenirwinkel. Vanaf daar kun je het stadion en omliggende terrein mooi bekijken. Ook meteen wat souvenirs gekocht. Daarna nog door het winkelcentrum gedwaald, was inderdaad heel erg groot dus we hebben ons een tijdje vermaakt. Toen nog met de metro naar de Harrods. Daar was het heel erg druk en we verdwaalden ook nog in de winkel. Ze hadden er ook nog wat speciale Queen Jubilee souvenirs vooral in de prijscategorie: dat gaan we daar niet voor betalen. Met lege handen naar buiten gegaan. Nu even in het hotel toch even voetbal kijken. Zo meteen nog een wandelingetje maken, bestemming nog onbekend.