New York dag 4: de invasie van de Kerstmannen

Allereerst een antwoord op een reactie, ja het is hier koud. Heeeeeeel erg koud op sommige dagen zeker als je wind tegen hebt. Vandaag eerst een ontbijtje gehaald op Penn Station. Daarna op de bus gestapt voor een koud ritje naar downtown Manhattan. Vanaf de dubbeldekker heb je wel een mooi uitzicht over de stad. Onderweg viel het ons al op dat er verdacht veel Kerstmannen rondliepen. Eenmaal uitgestapt bij Battery Park liepen er wel honderden. Beetje vreemd om te zien, want ze liepen echt overal. Later gelezen dat het om een evenement ging dat wij niet helemaal snapten maar het lijkt op een soort kroegentocht voor Kerstmannen. Met een andere bus hebben we de Brooklyn tour gedaan. Met de bus ga je dan over de Manhattan bridge en maak je een rondje door Brooklyn. De gids had genoeg leuke verhalen te vertellen en het was 1 van de leukste tours eigenlijk. Terug in Manhattan weer met een andere bus naar het noorden. De bus was open, dus vreselijk koud echt niet te doen. We gingen er bij Grand Central Station uit om op te warmen. Daar ook meteen een lekker croissantje gegeten met een halve kalkoen ertussen. Soms snappen ze hier niet dat een plakje of twee al voldoende is. Ook heerlijke cupcakes gegeten van Magnolia Bakery. Toen nog even door de net geopende Applestore gelopen. Ontzettend druk daar. Daarna naar The Museum of the City of New York gegaan. Dat was helaas tijdverspilling. Je verwacht een museum over geschiedenis, maar dat krijg je niet. Veel lege ruimtes en oninteressante dingen gezien. Geen aanrader. Dan maar door naar Macy's, ook ontzettend druk en dat is eigenlijk een understatement. De Kerstafdeling is weer erg groot maar geplunderd die dag, veel was leeg. Om met Santa op de foto te gaan moesten kinderen 2 uur in de rij staan. Helaas voor Paars Konijn hebben we dat maar overgeslagen. Rond zonsondergang zijn we met de metro naar de Brooklyn Bridge gegaan. Het was zeer helder dus de skyline zag er schitterend uit. Morgen gaan we over de High Line lopen. Dat is een park gemaakt op een oude spoorwegbrug. Edwin gaat nog naar een museum 's middags terwijl ik denk ik nog even ga kleding shoppen. Chantal en Edwin