Konijn.reismee.nl

3e dag New York

Vandaag weer gestart met een ontbijtje bij Dunkin Donuts, waar we zomaar een broodje gratis kregen omdat ze een foutje maakten. Altijd lekker. Toen met de metro naar downtown Manhattan. Uitgestapt bij Zucottipark waar inmiddels iedereen van Occupy verwijderd is. Daarna naar de 9/11 Memorial, wat erg druk is. Na de veiligheidscheck mag je langs de bouwput van het nieuwe WTC naar de Memorial fonteinen. Langs de zijkant van die fonteinen staan alle namen van slachtoffers van 9/11. De fonteinen zijn veel groter dan we dachten, en als je al die namen ziet staan dan heb je pas door hoeveel mensen het echt waren. Wel vreemd vonden we het dat de Amerikanen er toch een beetje rondlopen alsof het Disneyland is. Ze poseren lachend bij de fonteinen met het hele gezin beetje vreemd op deze plek. De Freedom tower en ook 1 van de andere nieuwe torens zijn al erg hoog aan het worden, wel mooi dat je ze nu al van heel dichtbij kan bekijken. We hebben hierna nog een rondje langs Wallstreet gemaakt en Battery Park. Toen met de metro naar Times Square, Madam Tussauds om onze bustourkaartjes af te halen en ook Madam Tussauds te bezoeken. Het was er lekker rustig, toch moesten we lang wachten voor we naar binnen mochten. Met de Merlinpas kom je niet zomaar binnen, moest eerst een Duty Manager bij komen die er weinig zin in had. Eenmaal binnen even snel rond gelopen en wat leuke foto's gemaakt. Na een McDonalds lunch onze bustour naar het noorden van Manhattan gemaakt. Was erg leuk, we gingen helemaal naar Harlem. Onderweg kon je op bepaalde plekken uitstappen, maar dat doe je in Harlem echt niet. Zeker niet nadat we een afgezette crime scene tegen kwamen. Later hoorden we dat er bij de metro daar iemand door een agent was neergeschoten. Een stukje verderop was de politie ook al bezig met 3 man iemand te arresteren. Iedereen bleef dus lekker in de bus. De tour eindigde weer bij Times Square, na nog wat inkopen bij de Legowinkel gingen we weer naar het hotel. We wilden in de buurt wat gaan eten, maar het was overal megadruk vanwege een concert in Madison Square Garden. Uiteindelijk konden we bij Applebees terecht, waar ze binnen 8 minuten na onze bestelling al ons eten kwamen brengen. Recordtijd dus. Om half acht hebben we de lichtjestour nog gedaan waarbij je langs allerlei winkels en gebouwen met Kerstversiering gaat. Jammer genoeg was de lasershow er niet meer in Grand Central Station. Wel een nieuwe Applestore die vandaag is geopend en duizenden mensen opaf waren gekomen. Wij kijken wel op andere dag. Na de lichtjestour nog even op een gezellig druk Times Square gebleven en daarna op het gemak naar het gewandeld. Morgen staan er nog 2 bustourtjes op het programma, wel lekker makkelijk om zo alles van de stad te zien. Chantal en Edwin

andreper@ziggo.nl

Hallo Zeeuwse en Haagse Amerikenen
Alles is rustig hier alleen een beetje storm gehad met de bekende dijkbewaking. Nu is het weer rustig weer.
Paarse konijnen en duistere figuren in een tunneltje ik zou maar oppassen daar.

Groetjes van de Roer.