Konijn.reismee.nl

2e dag New York

Na een lekker ontbijtje bij Dunkin Donuts met de metro naar Lexington Avenue gegaan. Vanaf daar gelopen naar de kabelbaantram die naar Roosevelt Island gaat. In een grote kabine ga je over de East River en kan je leuk op grote hoogte bij de gebouwen naar binnen kijken. Op Roosevelt Island heb je een mooi uitzicht op Manhattan. We daar even rondgekeken alvorens met de kabelbaan terug te gaan. Daarna gewandeld en gewinkeld. Onder andere naar Barneys geweest waar een hele afdeling Lady Gaga is. Muziek en inrichting heel apart in Gaga stijl, maar wel heel leuk om te zien. De dingen die je er kan kopen zijn heeeel erg duur, uiteindelijk toch iets leuks en betaalbaars gevonden. Via Central Lark zijn we naar Columbus Cicrle gelopen. Waar we een heerlijke Carrot Cake hebben gegeten, Gijs zou jaloers zijn geworden. Toen nog wat inkopen gedaan bij Toysrus, de Disney winkel, de M&M winkel en Herseys. Toen maar even naar het hotel gegaan om de spulletjes af te zetten, nee de koffer is nog niet vol. Met de metro zijn we vervolgens naar 23ste straat gegaan. Daar in de buurt zit een winkel met allerlei dingen op het gebied van het maken van cakes en taarten. Ook hier wat leuke spulletjes gevonden. Ook nog even een supermarkt bezocht waar ik eindelijk Jif pindakaas heb gevonden, heerlijke Amerikaanse pindakaas dus. Met de metro nog naar Washington square park gegaan, vanwaar we de nieuwe Wtc toren al konden zien, ongelooflijk hoe snel ze daar aan gebouwd hebben. Morgen gaan we het eens van dichtbij bekijken. 's Avonds stond de bustour naar Brooklyn op het programma. Eerst nog even gekeken op de Kerstmarkt op Union Square. Beetje jammer dat deze Kerstmarkt eigenlijk geen Kerstspullen verkocht want dan is het dus gewoon een markt in Kerstsfeer. Bij wholemart, een soort supermarkt hebben we vervolgens gegeten. Klinkt vreemd en is het ook. Je hebt daar bufetten in de winkel en kan van alles in bakjes scheppen, afrekenen en in een cafeetje boven opeten. Wel heel leuk maar apart. De chicken masala was alleen een foute keuze, beetje veel pittige pepers... Toen met de bus mee, eerst een leuke rit door Manhattan en Brooklyn. Toen kwamen we in een wijk terecht waar het begrip Kerstsfeer wel heel overdreven is gemaakt. Ongelooflijk hoeveel lampjes en kitsch deze mensen in hun tuinen kunnen plaatsen. Ik zal er wat foto's van plaatsen want beschrijven is onmogelijk. De tour was heel leuk en we kwamen uiteindelijk laat aan bij het hotel omdat we helemaal vast stonden in het verkeer. Maar weer een leuke dag gehad. Chantal en Edwin

Danielle

Leuke foto's. En inderdaad OMG wat een lichtjes. Echt typische Amerikaans.