Konijn.reismee.nl

Aankomst in New York

Vandaag weer aangekomen in New York. Vlucht ging vrij snel voorbij ookal deden we er een half uur langer over. Wel mooi uitzicht gehad vanuit het vliegtuig op IJsland. Eenmaal in New york gauw ingecheckt, we zitten op de 26ste etage in een kleine kamer. Omdat het nog lekker vroeg was konden we een mooi rondje maken naar Times Square. Daar hebben we de Toysrus bezocht, en de Disney winkel en natuurlijk de M&M winkel. Nog niets gekocht omdat het echt stortregent hier, en dan zou alles erg nat worden. We zijn verder gelopen naar 5th Avenue. Daar was het erg druk bij de Kerstboom en ijsbaan bij het Rockefeller centre. Wij zijn nog even naar de Legowinkel, FAO Schwartz en de Trump toren geweest. Alles is hier lekker in de Kerstsfeer, overal Kerstliedjes en zeer overdadige versiering. Maar dat maakt het wel zo leuk. Omdat het zo regende zijn we daarna maar terug gegaan naar het hotel, wel via Penn station om wat te eten te halen. Bij de Kmart hadden ze weer allerlei bijzondere M&M verpakkingen, en veel lekkere snoepzooi. Wel vreemd dat ze op een verpakking van chocolaatjes een soort herinnering / eerbetoon aan hun troepen zetten. Blijft een nationaal volkje hier. Een pizzapunt ter grote van een kleine pizza hebben we vervolgens naar de hotelkamer meegesmokkeld. Nu even plannen voor morgen maken, 's avonds gaan we in ieder geval met een Kersttour mee. Ergens in Brooklyn schijnen ze de wijk overdadig Amerikaans te versieren, en daar gaan we met een bus dus maar eens een kijkje nemen. Chantal en Edwin