Konijn.reismee.nl

Dagje Sea World

Vandaag de hele dag in Sea World geweest. We waren zo vroeg dat we moesten wachten voor de opening. Vlak voor de opening gebeurde er iets aparts. Er werd omgeroepen dat het volkslied zou worden gespeeld. Trotse Amerikanen stonden nog net niet met de hand op de borst, maar sommige wel met tranen in de ogen naar de Amerikaanse vlag te staren terwijl het volkslied werd gespeeld. Vreemde gewaarwording.

Daarna mochten we gelukkig naar de 1e attractie 'Manta'. Een achtbaan waarbij je in een stoel gaat zitten, die vervolgens wordt gekanteld zodat je met je neus naar beneden hangt en op die manier leg de rit af. Klinkt enger dan het is want het was heel gaaf. De 1e rit konden we voorin zitten, was geweldig echt een aparte ervaring. Omdat het stil was meteen maar nog een keer gedaan, en dat op de nuchtere maag want we hadden nog niet ontbeten.

Daarna meteen door naar de waterbaan, waar we drijfnat uitkwamen door wat leuke verrassingen onderweg. De 3e attractie werd de 'Kraken'een achtbaan die door diverse loopings gaat. daar merkte ik dat het toch tijd werd om iets te gaan eten, zeker het eerste gedeelte van de baan was daardoor best heftig.

Na een klein ontbijt gingen we naar de zeeleeuwen en ottershow. Deze was erg grappig, goeie acteurs en de otter was erg schattig. Hij hoefde alleen maar over het podium te rennen maar dat was wel heel leuk. Na deze show meteen door naar de grootste show van de dag, de orcashow. we waren gelukkig erg vroeg waardoor we een goede plek hadden, niet in de splash zone want daar werd je dus echt zeiknat.

Ook voor deze show weer iets vreemds, het park vroeg iedereen te gaan staan en te applaudiseren voor alle legertroepen waar ook ter wereld, omdat ze erg trots zijn op het werk van deze mensen. Amerikanen doen weer massaal mee. Hierna begon de show, die helemaal op muziek ging. Veel springende orca's en splashmomenten. De show was best leuk en er werden gelukkig niet heel veel rare dingen met de dieren gedaan. Het was echt alleen maar springen en met de staart slaan, maar toch wel leuk om een keer gezien te hebben.

Na de show hebben we de rest van de dag door het park gelopen. Sommige gedeeltes waren een beetje gedateerd, de sharkreef. Andere dingen ronduit indrukwekkend. Een korte samenvatting van de dieren: adelaarsroggen, beluga's, walrussen, zeeschildpadden een ijsbeer, manatees, alligators en dan vergeet ik er nog een hele hoop. Tussendoor heeft Edwin nog een zeeleeuw gevoerd, je kunt gewoon een bakje visjes kopen daarvoor.

Sea World was ontzettend leuk, veel conservation maar de Manta achtbaan was de topper van de dag. 's Avonds gegeten bij Sizzlers. Je betaald voor een hoofdgerecht en mag daarnaast onbeperkt van een buffet pakken. Keuze is uit warm eten en salades, maar ook een toetje. gretig gebruik van gemaakt dus. Wel vreemde dingen die erbij zaten, zo lag er ook chips tussen.

Morgen onze laatste dag hier, we gaan 2 Disney parken bezoeken Edwin wil nog revanche voor zijn verlies bij de Toy Story attractie. Ik ga het hem heel moeilijk maken.

groetjes,

Chantal en Edwin

Marjolein

Wat een coole foto's allemaal! Ziet er erg gaaf uit!

riet

edwin gefeliciteerd met je verjaardag.
papa,mama,bas.sheba en holly