Konijn.reismee.nl

Kleine roadtrip

Vandaag geen Disney parken voor de verandering, maar een klein roadtripje. We ontbijten even op de hotelkamer met de restjes van gisteravond. Daarna vroeg op pad om naar Boggy Creek te rijden voor een tripje met de airboat. Om 10.15 uur kunnen we mee, dus we kijken even rond in de winkel. Jammer genoeg verkopen ze alligatorkoppen en meer echt alligatorspul. De airboattrip is erg gaaf. Vanwege het lawaai van de boot krijgen we heel charmant een koptelefoon op. Aan het begin zien we wat kleine alligators langs de kant, daarna jammer genoeg niet meer door de hitte. Wel een dode otter met wat tandafdrukken van een alligator erin. Maar eigenlijk is het al leuk zat dat de boot heel snel over het water gaat. Na een half uur is de pret voorbij, aan land krijgen we nog wat uitleg over alligators en mag je een kleine vasthouden voor de foto. We doen dat laatste maar niet, vinden we wat sneu voor het beestje. We rijden met de auto verder naar Melbourne aan de kust. Nee niet helemaal naar Australië hier is er ook zo'n plaats. We willen daar naar de dierentuin, maar verdwalen flink onderweg. Komt ook omdat onze kaart niet helemaal duidelijk is (dat ligt niet aan de kaartlezer) en de bewegwijzering op Amerikaanse wegen is niet helemaal duidelijk. Bij de Brevart Zoo aangekomen eten we een kleinigheidje en lopen dan een rondje door de tuin. Die is klein maar mooi opgezet in 4 stukken met verschillende werelddelen. Niet alle dieren zijn even goed zichtbaar door de hitte, maar er valt genoeg te zien. Vanaf de dierentuin willen we via de kust terug naar Orlando rijden. De kust zelf vinden we redelijk makkelijk. Erg mooi ook deze route, en onderweg stoppen we om de Atlantische Oceaan even van dichtbij te bekijken. Mooi om de pelikanen naar vis te zien duiken. Ze storten zich gewoon in zee en duiken dan weer op. Via Cape Canaveral rijden we langs de kust naar de snelweg die naar Orlando moet leiden. Ook nu is het weer verdwalen, blijft lastig om hier de weg te vinden. Uiteindelijk komen we op de plek van bestemming, waar we bij TGI Fridays een lekkere burger eten en een heeeeeeerlijk toetje. Edwin heeft een brownie met caramel en ik aardbeien met vanilleijs op een shortbread. Beste toetjes ooit? Wij vinden van wel. Daarna nog even langs wat souvenirwinkels en een supermarkt. Morgen gaan we naar Sea World, zat niet in de planning maar het zit hier zo dichtbij willen we toch graag zien. Ik ga nog proberen om wat foto's te plaatsen op de weblog hopelijk lukt dat nog anders morgen. Groetjes, Chantal en edwin