Konijn.reismee.nl

Animal Kingdom

Ons eerste hele dag in Orlando begint met ontbijt bij IHop. Edwin gaat voor een omelet met spinazie en ik voor een crêpe met fruit en aardbeienyoghurt. Gratis en voor niets krijg je er 2 dikke pannenkoeken bij. Dat krijg ik echt niet op, Edwin wel. Daarna rijden we naar Disney Animal Kingdom. Het is daar lekker druk En we halen dan ook meteen een fastpass voor de safaririt. Scheelt een hoop wachttijd. Het park is erg mooi aangelegd, de dieren hebben erg veel ruimte, wat helaas de zichtbaarheid niet altijd ten goede komt. Na de wandelsafari kunnen we met een open bus mee met een safaririt. Het is een erg hobbelige rit, maar wel leuk dat je tussen de olifanten, leeuwen en giraffen door rijdt. Daarna door naar de Expeditie Everest, een achtbaan die net weer open gaat na een storing. Komt mooi uit want daardoor is er bijna geen wachttijd. De rit zelf is heel spannend, als je eenmaal boven op de heuvel bent houdt het spoor op en rol je achteruit terug, en verdwijn je in het donker. Daarna gaat de rit vooruit weer verder met heerlijke snelle bochten. Gelukkig hebben we nog een fastpass zodat we nog een keer kunnen. Verder in het park veel rond gekeken, want er zijn weinig attracties, maar wel veel dieren te zien. We gaan ook nog even naar de 3D film Its a bugs life. Beetje eng want op een gegeven moment komen er grote spinnen uit het plafond, nachtmerrie voor mij dus. De film was verder wel grappig. Na nog een mega ijsje te hebben gegeten, die helaas voor een klein gedeelte op mijn broek beland, gaan we het park uit. Opvallend is nog wel dat ook hier cola en zelfs fanta met een bol ijs erin verkocht wordt, zou het een nieuwe rage zijn? We rijden naar Disney Down Town, waar een megagrote Disney winkel zit. Zo groot dat je verdwaalt en niet eens weet of je alles wel gezien hebt. Ook een bezoek aan de Lego winkel mag natuurlijk niet ontbreken. Weer wat leuks gevonden, morgen nog even terug voor een Legoset, want we hebben nog een kortingsbon te besteden. Hierna gaan we nog even naar de Florida mall, een erg groot winkelcentrum waar we pizza eten en wat shoppen. Niet veel gekocht maar wel de M&M store bezocht, waar het ontvangstcomité klaar staat in de vorm van de rode en blauwe M&M. Weer wat M&Ms gekocht en toen naar het hotel gereden. Morgen gaan we naar Disney Hollywood Studio's en 's avonds naar Disney Magic Kingdom voor de lichtjesparade en vuurwerkshow. Leuk om te horen dat het goed gaat met de mijntjes trouwens. Chantal en Edwin