Konijn.reismee.nl

New York 2e dag

New York dag 2

Vanmorgen was Edwin al vroeg uit de veren om een rondje te hardlopen langs de Hudson. Helaas in de regen, vandaag wordt het niet zo mooi. We gaan ook al vroeg een ontbijtje halen bij de Dunkin Donuts, lekker ei met kaas muffins. Daarna in de stromende regen naar de metro, bij de 33ste straat eruit, Chantal gaat daar bij een Irish pub de F1 race kijken. Edwin gaat ondertussen lekker wandelen, hoewel lekker een gek begrip is in de stromende regen. Dan maar een paraplu kopen.

In de pub loopt het aardig vol met race fans, iedereen in allerlei teamkleding uitgedost. Chantal is aan de bar gaan zitten met uitzicht op grote schermen. Veel mensen gaan meteen aan het bier en hamburgers, het is pas 9 uur ‘s ochtends maar goed. Ik hou het bij een sapje, ze nemen voor het afrekenen en bestellen je creditcard mee en houden die bij de kassa totdat je weg gaat. Even nagevraagd want dat wist ik niet.

Ondertussen in gesprek met een fanatieke Hamilton fan. Tijdens de race is het erg gezellig, iedereen leeft lekker mee met kreten, applaus en dergelijke. De overwinning van Ricciardo kan op veel enthousiasme rekenen, omdat ik een Red Bull shirt draag gaan mensen me feliciteren, erg grappig.

Na de race de stad in gegaan, met de metro naar WTC. Daar is het winkelcentrum klaar, echt enorm en ideaal om te verdwalen. In deze buurt lekker gewandeld tussen de wolkenkrabbers over Wall Street en naar de haven. Bij Pret a Manger een broodje met soep gehaald, een lunchplek voor meer Nederlanders want er zijn meerdere tafeltjes mee gevuld.

Vanaf daar de Brooklyn Bridge op, maar niet voordat ik zo om me heen aan het kijken was dat ik een hoger liggende stoeptegel niet zag. Vol onderuit, ook niet lekker terecht gekomen, gevolg: 2 hele dikke knieën, een dikke elleboog en helaas ook een kapotte camera die op de grond kletterde. Veel toeristen meteen helpen en vragen of het goed gaat, maar ja gezegd en door gelopen de brug op. Was niet ideaal, met de telefoon maar foto’s gemaakt. Tot halverwege de brug gelopen, toen terug naar WTC, in het winkelcentrum bij Sketchers nog leuke schoenen gekocht en toen met de metro naar Penn Station gegaan waar Edwin ook aan kwam.

Die heeft de middag besteed bij Cirque de Soleil de show Volta. Dat is buiten Manhattan, dus met de trein naar Hampstead. Vanaf daar de taxi door een mooi gebied maar wel met veel armoede. De voedselbank deelt er uit, en er zijn veel arme mensen op straat.

De show zelf was weer mooi, wat aanpassingen in vergelijking met de show die we in Montreal zagen. Na afloop heeft hij nog de zangeres van de show ontmoet. Daarna terug gelopen naar de trein, en kwamen we elkaar weet tegen bij Penn Station. Nog wat gewinkeld, en het avondeten gedaan bij Sbarros, lekkere pizza slice en een knoflookbroodje. Een klein cakeje mee naar de hotelkamer.

Morgen de laatste dag in New York, de tijd vliegt, het is dan Memorial Day, dus we gaan kijken of we daar nog wat van kunnen mee maken.

Chantal en Edwin