Konijn.reismee.nl

Gran Canaria dag 6

Ik had nog geen blogje gemaakt van donderdag want we hadden niet zoveel gedaan, toch een korte samenvatting. We zijn met de auto langs de kust gereden en onderweg onder andere gestopt in Puerto Rico. Een super commerciële badplaats. Soms kom je ergens en ben je blij dat je hotel of in dit geval je resort daar niet zit, dit is er zo 1. Klein strand met teveel mensen te dicht op elkaar. Veel restaurantjes en toeristenwinkels. We hebben alleen even bij de haven gekeken bij de boten die hier vertrekken met toeristen op zoek naar dolfijnen, we hadden zelf niet zoveel zin om mee te gaan in dat gedoe. Dus alleen even rond gekeken. Op de stenen bij de haven stikte het trouwens van de krabben, ze konden zelfs zijwaarts omhoog klimmen op de rotsblokken, voor iemand met een angst voor krabben misschien niet zo relaxed.

We zijn daarna een stukje verder gereden naar nog een strandje dat is opgespoten met Sahara zand, was een beetje hetzelfde verhaal, dus niet zo interessant. Daarna terug gegaan naar het hotel. Chantal heeft jammer genoeg weer een terugkerend nekprobleem dus in de auto zitten is niet zo fijn met het vele bochtenwerk en soms slecht wegdek.

Dan maar in het zonnetje zitten bij het zwembad en even in het water afkoelen. Edwin is naar Playa del Ingles gegaan met de taxi en daarvandaan terug gelopen. Het eerst gedeelte is door een duingebied met hoge zandheuvels, net een woestijn. Daarna langs het water, het was erg druk op het strand, wat best ongemakkelijk is als je het naaktstrand voorbij moet waar voornamelijk veel mannelijk volk de boel lekker bloot gooit. Blijft raar dat andere strandbezoekers en wandelaars daar tussen door moeten/kunnen lopen op weg naar Maspalomas.

‘s Avonds hebben we in het huisje gegeten. Zelf tosti’s gemaakt, en Chantal ging om de hoek bij de bar van het resort een portie patat halen. Makkelijk dat het zo dichtbij zit. De sausjes mochten ook mee, maar dan moest wel beloofd worden dat de flessen na het eten werden terug gebracht. Hebben we natuurlijk netjes gedaan.

Chantal en Edwin