Konijn.reismee.nl

Blackpool Zoo

Na het hotelontbijt zijn we met de trein en bus (een dubbeldekker) naar de Blackpool Zoo gegaan. Het is nog steeds heerlijk weer hier, veel zon en gelukkig niet te heet. Bij Stanley Park uitgestapt en vanaf daar door het mooie park naar de dierentuin gelopen. Daar is het heel druk met schoolgroepen. Het park is gelukkig groot, dus je kan ze een beetje ontwijken. In de dierentuin hebben ze veel ruime verblijven, niet echt gethematiseerd dus het is net alsof alle dieren gewoon in een lokaal bos of park zitten.

Na een paar uur rond lopen hebben we onder andere een hard brullende leeuw, giraffen, wallaby’s, pinguïns en nog veel meer gezien. Het leukste vinden we de ringstaartmaki’s want je mag door het verblijf heen lopen. De maki’s zitten gewoon naast je, je mag ze niet aanraken omdat ze kunnen bijten, toch zijn er bezoekers die de dieren aaien. Doen wij niet aan mee, de maki’s wel want eentje neemt ineens een sprong en loopt over Edwins rugtas en over Chantals rug om er aan de andere kant weer af te springen. Later nog een keer door een maki besprongen. De voeten voelen wat raar beetje leerachtig en koud. Voertijd is ook leuk om te zien. Om druiven te eten klimmen ze op de verzorger, heel grappig.

Als we alles hebben gezien gaan we met de bus terug. Die heeft soms haltes waar 5 minuten wachttijd is, heel apart want iedereen stapt dan in en de chauffeur gaat een paar minuten pauzeren gewoon midden op de route. Zal ongetwijfeld helpen met op tijd rijden.

Terug in de stad hebben we over de boulevard gewandeld, nog een arcade hal bezocht en weer met 2 cent muntjes 2 prijzen in de wacht gesleept, een sleutelhanger en een zakje jellybeans. Voor weinig inzet een hoop lol. Daarna over het zeer brede strand gelopen. Het water staat nu heel laag, maar kan soms tot aan de boulevard staan getuige de zeewier die daar op de trappen ligt. Een kleine snack gehaald bij de McDonald’s.

Morgenavond vliegen we terug naar huis via Manchester. We gaan al vroeg die kant op zodat we daar de hele dag in de stad kunnen rondkijken.

Chantal en Edwin