Konijn.reismee.nl

Dierentuin in Abu Dhabi

Vandaag weer om 8 uur op, ontbijtje buiten op ons balkonnetje en vandaag is het voor het eerst stralend blauw en al lekker warm. We stappen in de auto en gaan op weg naar de dierentuin in Abu Dhabi. Eerst nog even tanken, een volle tank plus ramen wassen kost slechts € 20,- een koopje dus. Na een ritje over de snelweg aangekomen bij de dierentuin, waar het lekker rustig is.

Meteen wat takken groenvoer gekocht om te kunnen voeren aan de dieren. In tegenstelling tot vorig jaar kunnen de giraffen niet zo dichtbij komen, er is een hekje tussen gezet. Toch is er 1 giraf die we kunnen voeren, en later ook nog een zebra. Verderop in de tuin ook nog een dromedaris, capibara, tapir en wat konijntjes kunnen blij maken met wat groene stengels.

Voor de rest veel katachtigen gezien, maar helaas zijn de olifanten er niet in verband met een verbouwing. Ook was het aquarium niet echt iets om over naar huis te schrijven, leek meer een viswinkel met tijdelijke verblijven. Voor de rest was het dierentuintje leuk, en na alles bekeken te hebben, vertrokken we naar de Yas Mall vlak naast het F1 circuit. We konden het circuit alvast zien vanuit de auto, dus we hebben nog meer zin in het weekend gekregen.

In de Yas Mall gegeten bij een food court, simpel bij de welbekende fast food ketens. Daarna gewandeld door de Mall. Bij een standje met koffers en Rosberg promotiefoto's kon je in een simulator een rondje racen over het Monza circuit. Chantal heeft het uitgeprobeerd, dat viel niet mee want in het spel stonden geen bordjes die de bochten aan kondigden. Op zich goed kunnen rijden maar wel met wat in de borden knallen af en toe. Maar goed het is ook gewoon leuk om in de nagebouwde race auto te zitten om te racen.

Nog even doorgelopen naar Ferrari World, we hebben de attracties niet bezocht, wel even in de overprized winkel gekeken en buiten bij de snelle achtbaan. 'S Ochtends hebben Vettel en Raikkonen er nog een rondje in gemaakt, dat hebben we gemist helaas. Na nog een half rondje langs het circuit te hebben gereden zijn we terug gereden naar Dubai. Onderweg achterin een vrachtwagen 2 dromedarissen gezien, blijft een apart gezicht.

Vanaf het hotel hebben we nog een avondwandeling gemaakt langs de jachthaven. Aan het begin hoorden we zeer luid de Imam weer een oproep doen tot gebed, wat blijkt de moskee zit bij ons om de hoek en de oproep is zeer langdradig en hard door de megafoons. Om aan de haven te komen moesten we eerst de snelweg nog oversteken die is aan beide kanten 6 baans, dus je kan alleen oversteken via een overdekte voetgangersbrug van een paar 100 meter. Via de haven naar een boulevard gelopen met veel eettentjes, en heel even op het strand gekeken.

We zijn gaan eten bij de Cheesecake Factory. Heerlijk eten zoals fish & chips, een hamburgertje en kip in een sausje met een biscuit erbij. Eigenlijk kom je er voor een toetje, wij dus ook. Uiteraard cheesecake en voor Chantal een strawberry shortcake. Allemaal heel erg lekker, maar het kostte wat moeite om het op te krijgen. Dat is ook niet helemaal gelukt helaas.

Na het eten terug gelopen, onderweg nog over een markt gelopen met live muziek, eettentjes en allerlei frutseltjes die te koop waren. Op de boulevard veel dure auto's te zien, men is druk bezig om even te pronken met de supercars. We zien Ferrari's, Masseratti's en Lamborghini's voorbij komen. Daarnaast ook nog een hoop grote jeeps en dergelijke, aan geld nog geen gebrek hier.

Via een kortere weg kwamen we wat sneller aan bij het hotel, nog even boodschappen gehaald voor het ontbijt en nu even niksen.

Chantal, Edwin en Marjolein