Konijn.reismee.nl

Sentosa Universal en strand

Vroeg ontbijt, het is al heel erg druk. Er zijn vandaag onder andere wentelteefjes en loempia's, ook visballen in saus staan op het menu, maar dat lijkt ons niet zo lekker. Met de metro naar Harbour front gegaan. Daar is een enorm winkelcentrum, waar we de monorail naar Sentosa nemen, een eiland met attracties en strandjes. De monorail wordt lekker volgestouwd.

We stappen uit bij Universal Studios, een pretpark met filmthema. Er zijn diverse attracties, en we beginnen met een simpele bootrit van de Madagascar film. Daarna door naar Puss in Boots, alleen is deze gesloten, de medewerker zegt vanwege het weer, maar het is zonnig en warm, dus we snappen het niet. Totdat we omdraaien en de donkere lucht zien die achter ons hangt, en de lichtflitsen van de onweer.

Alle buiten attracties gaan bij onweer dicht, dus dan maar binnen vermaak zoeken. We doen de Shrek 4D film, en de Mummy attracties met een indoor gethematiseerde achtbaan. Er is een single riders rij die we gebruiken om de wachtrij te omzeilen. De mensen in wachtrijen gedragen zich trouwens een beetje apart. Ze lopen in groepen de wachtrij in en gaan dan overleggen of ze de attractie in gaan. Dat levert telkens opstoppingen op. Ook hebben ze geen idee hoe het werkt. Binnen steekt een man uit de gewone rij over naar de single riders rij. Hij snapt niet dat hij dan in zijn eentje in de attractie gaat zonder de familie, je bent in deze rij opvulling voor lege plekken in de karretjes. Hij denkt echter dat single rider betekent dat je maar 1 ritje maakt.

Dit soort rare dingen gebeuren in alle wachtrijen, we denken dat de meeste mensen nog nooit eerder een attractiepark bezocht hebben. Dat is niet erg, maar het levert gekke situaties op. Kinderen die hun benen buiten de beugels van het karretje zetten, en denken dat het goed is. Mensen die met meer personen in een karretje willen dan past etc.

Extra vermaak dus. De volgende attractie is in Sesamstraat, een simpele rit in een karretje met Elmo, wel heel erg leuk. Hierna gaan alle attracties weer open, want het onweer is voorbij. We doen dus nog een aantal ritten, en wandelen door het park. Een heerlijke pizza slice gegeten in het Sesamstraat restaurant.

We doen nog een paar attracties, maar door de sluiting van de buiten attracties vanmorgen staan nu overal lange rijen. We kiezen alleen nog attracties met een korte wachttijd, want anders gaat de dag op aan wachten.

Als we alles zo’n beetje gezien hebben, gaan we naar buiten. Er zijn diverse grote winkels, waaronder 1 van Hershey’s met lekkere chocolaatjes. Jammer genoeg kun je niks meenemen want met de warme temperaturen zal dit niet lang goed blijven. Er staat ook een groot stenen beeld van de Merlion, daar gaan we naar boven voor het strand. Echter eerst naar Madam Tussauds gegaan wat hier om de hoek zit, want het begint weer te onweren.

Met mijn personeelspasje van Merlin gratis toegang. Het is een anders dan anders Madam Tussauds met veel Bollywood sterren die wij niet kennen. Ook is er een live show inbegrepen waarbij acteurs je door de geschiedenis van Singapore begeleiden. Dat was een heel saai half uur, ondanks dat de acteurs erg hun best doen. We doen dit in gezelschap van een grote groep Indiërs. Deze mensen hebben nog nooit gehoord van het begrip persoonlijke ruimte, dus staan ze de hele tijd lekker dicht op je. Ook duwen ze je wanneer je naar de volgende ruimte mag, erg gezellig maar niet heus.

De tour wordt afgesloten met een bootrit, die al net zo saai is als de show. Hierna volgt het Madam Tussauds zoals we dat kennen met bekende mensen. Wel leuk, maar we zijn er best snel doorheen, voor een gratis uitje was het leuk.

Tijd om naar het strand te gaan, de onweer is verdwenen, het is een korte wandeling en dan staan we aan een smal palmenstrand. Ervoor liggen kleine groene eilandjes, zij houden het zand tegen wat anders weg spoelt. Dit strand is namelijk kunstmatig aangelegd, hiervoor is erg ruw zand uit Australië gebruikt, dat loopt niet zo lekker. Het water van de zee is wel lekker warm. Op een terras drinken we een drankje en dan lopen we naar een ander strand. Daar is een hangbrug naar een eiland met 2 uitkijktorens. De brug is lekker wiebelig, aan de overkant sta je op ‘The southernmost point of continental Asia’ blijkbaar het vermelden waard.

We beklimmen een toren, en hebben een mooi uitzicht over het palmenstrand en de zee met grote schepen aan de andere kant. Een Australisch meisje uit Brisbane vraagt of ze een foto van ons kan maken. Dat mag, maar volgens ons zat ze gewoon om een praatje verlegen. Dus babbelen we wat, is onderweg natuurlijk ook leuk.

Hierna gaan we terug naar de monorail, het is al aan het schemeren, de rit terug is weer heel druk, als haringen in een ton. We eten bij het Foodrepublic foodcourt, daar kun je uit heel veel verschillende Aziatische gerechten kiezen bij losse eetkraampjes. Wij kijken altijd naar de foto’s zodat we weten wat het eten precies is, alleen op naam van gerecht lukt dat namelijk niet. We zien 2 heerlijke kipgerechten met rijst, het smaakt verrukkelijk, vooral het sausje bij de Mongolian chicken rice was verrukkelijk. Dat gaan we nog wel een keer halen.

Na het eten een kort rondje gelopen door het winkelcentrum, de Lego winkel bezocht en de Marks & Spencer, waar ze zelfs het eten uit Engeland verkopen. Een snoeperijtje is dus zo gekocht. Hierna nemen we de metro terug naar het hotel.

Chantal