Konijn.reismee.nl

Aankomst in Singapore

Aankomst in Singapore

Vandaag na een lange vlucht van 11 uur en een kwartier aangekomen in Singapore. We vlogen over Iran, Afghanistan en India, maar niets van kunnen zien zo hoog boven de wolken. Alleen een stukje Maleisië kunnen zien. Bij de douane is het heel druk, ze delen water uit, fijne service. Wij zijn echt in de verkeerderij geplaatst want het gaat zo traag, uiteindelijk in de rij naast ons gaan staan, die gaat vele malen sneller. De koffers waren inmiddels al gearriveerd, dus eindelijk kunnen we gaan.

Nog wel langs de binnentuin op de luchthaven gelopen. Dat is een grote hal met een soort jungle tuin waar je naar boven kunt lopen. Dat hebben we nog niet gedaan, doen we wel als we weer terug vliegen, dan hebben we de koffers al afgegeven en loopt het een stuk makkelijker. De enorme waterval in het midden wel bekeken, niet normaal hoe groot het hier is. We pinnen onze eerste Singapore dollars en lopen naar de metro. Via een overstap komen we aan bij halte Bugis, waar ons hotel Mercure om de hoek zit.

Het is in de vroege avond hier, en een drukte van jewelste met eetkramen overal, heel veel mensen en een hoop lawaai. Meteen ondergedompeld in de stad. We gaan zo wel kijken, eerst inchecken en koffers dumpen in het hotel. We logeren op de 5e etage, een aparte kamer met 2 etages. Boven is een matras op de grond, geen echt bed dus (al klinkt dit erger dan het is, het is een goed matras en verder netjes). Beneden een klein zitgedeelte en een badkamer eigenlijk in de kamer, de douche en wc zijn afgescheiden door dunne deurtjes. Maar goed het is maar voor een paar dagen.

We lopen maar buiten en hebben de buurt verkend. Er is een overdekte markt met veel eettentjes, een overdekt winkelcentrum en vooral veel kleine restaurantjes. We zijn heel moe van de vlucht, en willen nog geen ‘spannende’ dingen eten, waar onze magen aan moeten wennen. Dus even gekozen voor de McDonald’s waar ze andere dingen hebben als bij ons zo is er een dubbel fishburger en een hamburger met barbecue saus en ei erop. Die is heel lekker.

We dwalen nog wat rond, veel indrukken tegelijk, het is heel druk hier. Op tijd naar de kamer want we zijn echt moe. Morgen alle tijd om de stad verder te verkennen.

Chantal

Dick van der Zwan