Konijn.reismee.nl

Opstappen bij De Eendracht

Vandaag gaan we naar zeilschip De Eendracht om ons te installeren, morgen vertrekt de boot naar Martinique. Eerst ontbijten we nog met broodjes die we gisteren gehaald hebben bij een supermarkt langs de weg. Daarna spullen inpakken. Het regent heel hard deze ochtend, dus we blijven even plakken in ons appartement.

Het uitchecken verloopt zoals verwacht rommelig. Het geld terug vragen van de niet gekomen taxi op de luchthaven lukt niet bij deze mevrouw. De bar rekening moet nog verrekend worden met de borg, maar de mevrouw achter de balie kan niet rekenen in Euro’s. Eerst moeten we € 5,- bijbetalen, maar als Edwin met haar gaat narekenen blijkt dat we geld terug horen te krijgen. De mevrouw komt niet uit de muntjes, een hoop gedoe is het ze rondt veel teveel af omdat ze het niet snapt, maar uiteindelijk komen we er uit.

De tassen laten we nog even in het washok staan, zodat we nog een wandeling door de stad kunnen maken. Het is in vergelijking met andere dagen erg stil op straat omdat het zondag is. Loopt meteen een stuk makkelijker. We lopen door de buurt die op de Unseco Werelderfgoed lijst staat. Deze straten staan vol oude houten huizen en baksteen huizen zoals ze vroeger in Nederland gebouwd werden.

Er is totaal geen onderhoud dus alles ziet er vervallen uit. Het politiebureau is nemen we aan niet in gebruik want de gaten vallen in het pand. Ook wat ministeries hebben hun beste tijd gehad. Alleen die van financiën is modern. Tussen de regenbuien door bereiken we de waterkant, we lopen daarlangs terug naar de markt, die gesloten is net als veel winkels. In het hotel halen we onze tassen op en op straat houden we een taxi aan om ons naar de haven te brengen.

Daar aangekomen moeten we ons melden en is er een bagagecheck. Het meisje heeft echter meer interesse om te praten met een collega, dus zodra de koffer open is kijkt ze even, ziet dat het teveel werk is en vindt het wel prima, lekker makkelijk door dus. Via de containerhaven lopen we naar het schip.

Daar installeren we ons in onze tweepersoonshut. Tassen legen in de kasten en laatjes, de komende dagen geen gerommel meer met een koffer. De rest van de middag gaat op aan kennis maken met iedereen, en een welkomstdrankje.

Het diner is een buffet met kip en nasi, smaakt goed. Daarna gaat iedereen bij zijn wachtploeg zitten en krijgt uitleg van de kwartiermeester die de wacht begeleidt. Na een voorstel rondje blijkt dat we met veel mensen zitten die al eens eerder zijn mee geweest. Op het achterdek drinken we nog wat en maken een praatje, daarna naar de hut en even relaxen. Morgenmiddag gaan we vertrekken.