Konijn.reismee.nl

Las Vegas en de camper ophalen

Vandaag hebben we een ochtend in Vegas waarna we ‘s middags de camper gaan ophalen voor een rondrit door diverse nationale parken. Edwin start zijn verjaardag met een rondje hardlopen over The Strip, dat wilde hij altijd al een keertje doen. Er lopen zo vroeg nog best wat mensen rond, de meesten laveloos. Hardlopen was heel leuk ook over de oversteekbruggen en trappen op en af denderen. Een beetje te dronken mevrouw denkt dat ze met Edwin mee kan rennen, maar gaat op haar snuit, was ook geen handige actie.

Als Edwin terug is ruimen we de kamer op en gaan de koffers in bewaring bij het hotel, zodat we nog even op pad kunnen. In het hotel ontbeten met ei, hashbrowns en pannenkoeken. Vervolgens een spelletje gespeeld bij de automaten in het casino, met wisselend resultaat. Maar met onze lage inzet maakt het ook niet zoveel uit.

We lopen naar The Strip, deze keer de andere kant bekijken. Eindelijk is het eens warm weer en kan de zomerkleding aan, de afgelopen 2 dagen waren een lange broek en trui nodig, ze hebben hier dan ook wat laagte records qua temperatuur behaald. Nu is het wel lekker en we lopen via hotel New New York naar Excalibur, daar kun je een ‘free hug’ krijgen van 1 van de mannen van Thunder from down under, maar eigenlijk is het de bedoeling dat je tegen betaling op de foto gaat, dus maar niet gedaan. Beetje rond gestruind, en daarna weer terug gelopen ook de M&M winkel bezocht. Ze hebben veel leuke spullen, maar alles is wel heel duur.

We lunchen een kleinigheidje bij Sbarro, want Edwin kan daar op zijn verjaardag een gratis pizza slice krijgen. We zien wat mensen lopen die meedoen aan het Pool Worldchampionship, geen idee dat dit hier laats vindt. Daarna terug gegaan naar het hotel, onderweg een stomdronken meneer tegen gekomen die tegen een lantaarnpaal leunt. Net als wij voorbij zijn valt hij op de grond, die heeft echt geen idee meer waar hij is. We lopen maar door, genoeg andere mensen die hem willen helpen.

Bij het hotel nemen we een taxi naar de camper ophaalplaats bij CruiseAmerica. De taxichauffeur is erg spraakzaam, en heeft een duidelijke mening over van alles en nog wat. Maar de rit verloopt verder prima, genoeg fooi geven is in ieder geval belangrijk de man haalt nogal wat verhalen aan van slechte betalers.

De camper ophalen gaat verder snel, scheelt dat we vorig jaar dit ook al hebben gedaan, dan is de uitleg niet zo lang. We rijden eerst naar de Walmart voor de boodschappen, een ontzettend grote winkel, waar we zo meer dan een uur in rondlopen om alles te vinden. Bij de kassa een beetje zonde dat alles in kleine plastic tasjes gestopt wordt door de cassiere. Dat is de gewoonte hier, maar telkens maar 2 of 3 artikelen per zakje is niet nodig. We zullen de zakjes maar hergebruiken als vuilniszakjes in de camper.

Met een volle wagen rijden we nog even langs het outletcentre. Daar zitten enorm veel merkenwinkels die tegen goedkopere prijzen verkopen. De korting is niet heel hoog, maar voor de schoenen die ik nodig had toch wel fijn meegenomen. Mijn oude Nikes zijn na jaren trouwe dienst dan toch echt kapot, dus nu wel blij met de gekochte Sketchers.

We rijden door naar de camping, die ligt om de hoek: Oasis Las Vegas RV Resort. Inchecken gaat met een voucher van Jan Doets waar we de reis geboekt hebben. De baliemedewerkster snapt het niet en roept een collega, die kijkt wat chagrijnig, maar merkt dan dat wij al voor de balie staan en meteen gaat de niet zo echte glimlach aan.

Ze helpt vervolgens het andere meisje met de reservering, dus alles komt goed, alleen heeft dat meisje heel erg de neiging om alles ‘interesting’ te vinden dat zegt ze tenminste om de paar seconde. We krijgen een plekje toegewezen aan het begin van de camping, daar de boel aangesloten en de camper ingericht.

We eten wat broodjes, even iets simpels na alle eet uitspattingen van de afgelopen dagen. Het is Edwins verjaardag dus er hoort ook nog een chocoladetaartje bij, dat dan weer wel. Die smaakt heerlijk. Verder hebben we niet zoveel gedaan, gewoon eens rustig gezeten. Morgen rijden we naar de Grand Canyon.

Chantal

Marjolein

Ahh die oude Nikes ;) Veel plezier met de rondreis en de camper!

Chantal Konijn

Bedankt en ja dat was erg hoor, het afscheid viel niet mee