Konijn.reismee.nl

In Las Vegas dag 2

Vanmorgen rustig begonnen, want we waren gisteravond laat terug. Weer ontbeten in het hotel met ei, hashbrowns en een pannenkoekje. Daarna naar The Strip gelopen, net als gisteren een beetje rond gelopen in diverse casino’s. Een gokje gewaagd bij een machine waar je voor 5 cent speelt, allebei onze inzet behouden, dus feitelijk voor niks gespeeld.

Hier en daar ook gekeken hoe het gokken bij de tafels door anderen gaat. Ongelooflijk wat mensen inzetten en soms dus gewoon verliezen. Dat vinden wij zonde van het geld. Gisteren ook al een meneer bij een automaat naast ons gezien die in 5 minuten 40 dollar kwijt raakte en maar door bleef spelen, zouden wij niet kunnen.

Vandaag ook niet zoveel meegemaakt verder, je wandelt wat en kijkt wat rond. Het begint wel steeds drukker te worden, dit weekend is het Memorial weekend, dus iedereen heeft een lang weekend vrij. We zijn nog wel bij Madame Tussauds binnen gelopen, kan toch gratis dankzijn mijn personeelspasje. Viel een beetje tegen qua grootte en de beelden waren wel iets gedateerd, maar toch wel lol gehad met de paar interactiviteit dingen die er waren.

Aan het eind van de middag zijn we naar ons hotel terug gegaan. Weer even gezeten op de kamer, eigenlijk een suite, lekker ruim. De weblog bijgewerkt, jammer genoeg lukt het niet om foto’s te plaatsen, dus dat moet even wachten. Daarna gegeten in het hotel, we bestellen in het restaurant een pizza, de ober raadt aan om in plaats van de medium de kleine pizza te nemen. Dat maak je niet vaak mee, maar hij beeldt uit hoe groot de pizza’s zijn dus wij volgen zijn advies op. Als de pizza’s gebracht worden blijkt wel dat de man gelijk had, ze zijn groot genoeg.

Eigenlijk zou dit advies hier vaker aan mensen moeten worden gegeven, we verbazen ons wel een beetje over hoe mensen het qua gewicht zo ver hebben kunnen laten komen. We praten dan niet over een beetje overgewicht maar echt mensen van minstens 150 kilo of meer, echt niet gezond.

Tijdens het eten hebben we gratis theater, want een groep Aziaten besluit het lekker ingewikkeld te maken. Ze beginnen aan een tafel met 4 personen, dan komt er 1 vrouw bij, dus verplaatst men. Na de bestelling doorgegeven te hebben komen er nog 3 mensen bij, dus wordt er een tafel bijgezet, eigenlijk past dat niet zo. Als voor de 1e mensen het eten er is, komen er weer 3 mensen aan, en ja die willen allemaal bij de groep zitten. Dus wordt er nog een tafel bij gezet, maar die eindigt half in de service gang, en een zooitje. We zitten er niet lang genoeg om te kunnen zien of er meer mensen kwamen aansluiten, maar de hele poppenkast was zeer vermakelijk.

Na het eten spellen we nog een spelletje in het casino, het gaat best goed met verschillende kaartspellen en roulette, maar we spelen natuurlijk maar voor een paar centen voor de lol. Om 8 uur terug gelopen naar de Strip, we gaan in de Mirage naar The Beatles LOVE show van Cirque du Soleil. Die hebben we vorig jaar ook gezien, en was zo mooi dat we nog een keer gaan. Ook nu weer een geweldige show gezien, we zaten op een mooie plek dichtbij het podium, en hebben genoten.

Na afloop terug gelopen naar het hotel, het is heel erg druk buiten, vooral veel dronken mensen en veel zwervers. Vlakbij het hotel ook nog wat kakkerlakken op de stoep, echt een leuke wandeling. Om 12 uur is het zover: Edwin is jarig. Dat vieren we morgen, technische gezien vandaag in Las Vegas nog wel met een gebakje.

Chantal