Konijn.reismee.nl

New York een flinke wandeling

Edwin is vandaag naar de gratis bootcamp gegaan in Washington Square Park. Ik helaas niet, ben al sinds aankomst wat grieperig, dus het lukt jammer genoeg niet. Vanaf het hotel heeft Edwin gerend naar het park, is best een eind, 40 blokken dus beweging genoeg. De bootcamp is leuk, er zijn 7 mensen en een half uur lang oefeningen. Na een korte babbeltje met 1 van de begeleiders, gaat hij met de metro terug naar het hotel.

Ik heb ondertussen nog een beetje gedommeld. Na opfrissen gaan we naar Dunkin Donuts voor een ontbijt. Het is een stuk drukker buiten op een doordeweekse dag. We gaan voor 2 croissants met ei en kaas en een mini wrap. Toen naar de metro gelopen die we naar Brooklyn nemen. Het is even wachten, en onderweg gaat de metro ook nog eens stuk. We denken iets met de remmen, want zo ruikt het wel. Er staat snel een ander voertuig, dus daarna staan we vlot in Brooklyn. We lopen naar het Brooklyn Bridge Park vanaf daar kun je de skyline op Manhattan mooi zien. Het is een mooie buurt met ouderwetse huizen en veel groen. De snelweg die onder het park door loopt geeft wel veel herrie.

Via het park en nog een mooi gedeelte van de wijk komen we beneden bij de waterkant uit. In vergelijking met een paar jaar geleden is er veel verandert. Er zijn verschillende piertjes opgeknapt en opgebouwd tot sportvelden, parken en speeltuinen. We maken er een leuke wandeling, mooi uitzicht inderdaad op het water en de skyline. Het is wel erg warm vandaag, we branden weg in de zon. Bij de Brooklyn Bridge lopen we er een stukje onder door, ook daar is veel opgeknapt.

We hebben gewandeld door het park en langs oude panden die zijn opgeknapt. Op het water zien we opeens een grote opblaasbare flamingo op een boot langs varen. Het ziet er uit als een promotiecampagne van Pepsi, heel apart gezicht. We maken nog een standaard toeristenfoto bij de Manhattan Bridge, iedereen neemt daar in dezelfde straat een foto. Een leuke wandeling door dit gebied was het wel, heel mooi en rustig gelegen.

We willen de Brooklyn Bridge op, dus moeten we een eindje terug lopen. Bij een hotdogkraampje water en een pretzel gekocht. We wandelen over de brug naar de overkant, het waait flink en met de zon erbij zijn we dus ook flink verbrand. Het is erg druk met toeristen ook.

Eenmaal aan de overkant is het tijd voor lunch, we gaan de McDonalds maar eens uit testen. Snelle service en even lekker rustig kunnen zitten. Hierna zijn we naar Trinity Street gelopen en Wall Street, beetje gedwaald tussen de hoge wolkenkrabbers daar. Vervolgens gelopen naar Battery Park, waar je over de Hudson uit kijkt. Bij het WTC gelopen, blijft apart dat veel mensen het als een soort attractie zien. Binnen in het winkelcentrum een rondje gelopen.

Daarna is het plan om helemaal terug te lopen naar het hotel in de 50ste straat. Het is wel een leuke route langs veel highlights, dus we pakken alles meteen mee. We proberen zoveel mogelijk uit de wind en in de schaduw te lopen, want het is erg warm en we zijn al verbrand. Bij Dunkin Donuts een Oreo ijsje gehaald, 1 bolletje van het dubbel zo grote formaat als in Nederland. Smalkt wel goed, net als de banaan-mango smoothie die Edwin drinkt.

Als dit op is komen we langs een promo winkel van Blue Bunny Icecream, met allerlei spelletjes. Zoals een glijbaan die eindigt in een foambad. Ik houd het bij tshirt schieten naar een wasmachine, was leuk maar helaas niet raak. Een gratis ijsje opgehaald, het is een mini chocolade ijsje dus dat gaat er nog net in na het vorige ijs. Daarna gewandeld door Washington Square Park, Union Square met de farmers markt en een zitpauze in de schaduw in Madison Square park, beetje mensen geobserveerd. Wel lekker om even te zitten want de kilometers hakken erin.

Veel mensen die met leuke honden aan de wandel zijn en een eekhoorn die plat onder een bankje gaat liggen rusten. De man op het bankje heeft niets door. We wandelen door, foto gemaakt van de Flatiron Building. Onderweg nog wat trommelaars tegen gekomen. Op Herald Square terecht gekomen en Macy’s bezocht, waar ze nog ouderwetse houten roltrappen hebben. We lopen door naar Times Square, altijd erg druk. Wat winkels bezocht van Disney en M&M’s. Er is ook een demonstratie aan de gang, ik weet niet helemaal waarom maar er vindt een toespraak plaats en aan de overkant van de straat staat een hele groep Joden met spandoeken. We lopen maar verder.

Voor het avondeten gaan we naar Panda Express. Lekker Chinees eten, rijst met Orange Chicken en een kleine groente loempia, smaakt goed. Daarna naar het hotel gelopen, we zijn bekaf, totaal gelopen kilometers: 21 dus niet zo gek dat de voeten moe zijn. Morgen hebben we nog een dag in New York en vliegen we ‘s avonds naar Las Vegas.

Chantal