Konijn.reismee.nl

New York belevenissen dag 2

We zijn vanmorgen vroeg wakker geworden. Edwin gaat een eindje hardlopen langs de Hudson langs allerlei piertjes naar de 14e straat en dan weer terug. Na het opfrissen lopen we naar Dunkin Donuts voor het ontbijt. Het is nog erg stil op straat en ook bij Dunkin, waar we ons vergapen aan het ijsbanket, in allerlei soorten en versies, zoals de ijspizza. Dat eten we zo vroeg nog niet, gewoon een kleine ontbijtwrap met ei en kaas.

We lopen een aantal blokken door de stad rond Times Square. Waarna we splitsen want vandaag gaan we los van elkaar op pad. Edwin neemt de metro naar Queens voor de voorstelling Luzia van Cirque du Soleil. Een Mexicaans gethematiseerde show. Voor een kleine upgrade mag hij ook nog naar de VIP-tent, waar voor de show en tijdens de pauze nog wat hapjes worden uitgedeeld.

De show is heel mooi, Edwin heeft weer erg genoten. Daarna met de metro terug naar Grand Central Station gegaan en gewandeld naar het hotel. Intussen ben ik in de ochtend naar Central Park gelopen. Daar zijn al veel mensen op de been met hun hond aan de wandel of aan het sporten. Er is ook een groot evenement de Aids walk waar heel veel mensen voor op de been zijn.

De openingsceremonie vindt plaats met cheerleaders en een warming up op een podium. Daar gaan ook allerlei mensen van de organisatie, sponsors en bekende Amerikanen een speech houden of zingen. Ik ken die mensen eigenlijk niet. In ieder geval zitten er 2 actrices bij van de serie Orange is the new black, maar dat kijk ik niet. Ook is er een senator van de democratische partij, Kirsten Gillibrand, met een pittige anti Trump speech. Het geheel is wel vermakelijk dus ik blijf een tijdlang kijken.

Als ik wegloop geven ze net het startsein de dames met grote trommels beginnen te drummen en de cheerleaders komen er achter aan, toevallig stond ik er net, dus ik beland midden in de start van die optocht. Was wel heel leuk om mee te maken. Ik loop nog een stukje door Central Park en dwaal dan wat rond bij 5th Avenue en omgeving. De HBO winkel bezocht, die is erg druk want er zijn grote kortingen. Met name de Game of Thrones artikelen zijn populair. Vandaag is dan ook de laatste aflevering.

Ik zag niks leuks en ga Bryant Park in, daar is een kunstmarkt en veel drukte met picknickers. Ik ga ook even in de zon zitten, mensen kijken. Daarna naar een Comic Book store, voor de liefhebbers een mooi assortiment, wel apart dat mensen daar ook verkleed naar toe komen. Hierna met de metro naar het zuiden van Manhattan. Daar wil ik een reisboekenwinkel bezoeken. Eerst totaal verkeerd gelopen en toen ik eenmaal in de winkel was, bleek deze heel klein en niet bijzonder.

Terug naar de metro en door naar het WTC. Langs de 9/11 memorial naar de waterkant gelopen. In de zon wat gegeten. Het is bloedheet daar. Omdat het richting onze afspreek tijd gaat, neem ik de metro terug naar boven. De exprestrein blijkt een stoptrein te zijn, dus duurt het lang. Na de halte Grand Central wordt het toch een exprestrein, waardoor ik veel te ver uit kom. Snel een andere metro in gegaan. Dat blijkt een goede zet, die stopt dichter bij het hotel. Daar zet ik wat spulletjes af.

Om 18 uur voor de Sbarros afgesproken, we zijn allebei op tijd. We hebben een heerlijke pizzaslice gegeten met knoflookbroodje en cheesecake/carrotcake als toetje. We maken nog een avondwandeling langs de Hudson, een populaire hondenuitlaatplaats, er zitten hele leuke honden bij. Al willen ze niet meewerken met de selfies van de baasjes.

Terug in het hotel, kunnen we de laatste aflevering van Game of Thrones op tv kijken. In de lobby horen we andere Nederlanders ook bij de balie vragen op welk kanaal het is. Ik zal geen spoilers plaatsen, dus laat ik het bij dit. Hopelijk wordt de rest van de hotelgasten ook een beetje rustig want een paar kamers met dronken mensen maken erg veel herrie.

Morgen gaan we weer samen op pad, waarschijnlijk starten met een half uurtje gratis bootcamp in Washington Square Park.

Chantal

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!