Konijn.reismee.nl

Botanische tuin Martinique

Zondag

Vanochtend op het gemakje gestart met een lekker ontbijt op ons balkon en een beetje lezen. We rijden rond 11 uur naar Jardin de Balata. Dat hoog in de heuvels ligt richting de vulkaan. Het is zondag en daardoor is het erg druk, moeite om een parkeerplaats te vinden. Dan maar langs de weg, alleen kan ik aan de rechterkant niet uitstappen, dus naar de andere kant van de auto klauteren, ook een manier van uitstappen.

In de botanische tuin volgen we de aangegeven route en komen langs allerlei mooie bloemen, grote palmen en bamboestruiken. Hier en daar ook een vijver met koi’s. Het is erg heuvelachtig, maar er ligt een goed pad. Het leukste is het parcours van hangbruggen waarbij je meters boven de grond hoog op wiebelbruggen tussen de bomen loopt. Je mag maximaal met 2 personen op een brug of platform staan, dus er is een wachtrij. Dat geeft niet want eenmaal op de bruggen heb je dus alle ruimte om te kijken. Was echt leuk om te doen, je moet alleen niet teveel letten op de krakende geluiden van de bruggen.

Na het bezoek aan de tuin rijden we verder op zoek naar een lunch locatie, die liggen hier niet voor het oprapen. We volgen de weg naar boven, en via veel bochten kom je in de jungle terecht, heel mooi uitzicht tijdens het rijden. We maken een stop bij een waterval die langs en onder de weg door loopt. Daar heb je ook wandelroutes, die gaan we later deze week lopen, want ik heb open schoenen aan en daarmee kun je de modderige route niet lopen. Het is zeker niet erg om hiernaar toe terug te komen, want het zicht is geweldig.

Na een rit verder door de jungle, komen we uit bij restaurant Bambou. Het is erg druk, maar ze hebben nog een tafel voor ons. Daarna is het heel lang wachten tot onze order wordt opgenomen, het gaat nogal rommelig in de bediening. Alles gaat in het Frans, dat spreken we niet zo, dus op het spervuur van informatie kunnen we niet makkelijk reageren.

Uiteindelijk krijgen we onze bestelling, kip met kokos gerechtjes. Het bruine sausje ziet er niet direct smakelijk uit, maar na 1 hap weten we genoeg: dit is heerlijk. Ik hou niet zo van kokos, maar het zo lekker verwerkt in alles, dat het allemaal goed smaakt.

Na de lunch rijden we terug naar het appartement, we hebben zin in een ijsje, dat was bij het restaurant € 9,- dat vonden we een beetje veel, dus nu op zoek naar een andere ijs locatie. Alleen is op zondag alles dicht, de McDonald’s biedt uitkomst, die is wel open en dus kunnen we lekker Sundae ijsjes met chocola halen.

Daarna naar het appartement waar we de rest van de middag hebben geluierd. Het avondeten is simpel na de zware lunch, we eten wat broodjes, en hebben bij de McDonald’s 2 cheeseburgers meegenomen die we oppiepen in de magnetron, zo kun je ze ook lekker warm eten. Na het eten nog eens geprobeerd om foto’s op deze site te plaatsen, maar het lukt niet, zal ik dus pas thuis kunnen doen jammer genoeg.

Chantal