Konijn.reismee.nl

Laatste dag in Vegas

De laatste hele vakantiedag breekt aan. We beginnen met een Amerikaans ontbijt in het hotel, eieren, pannenkoeken, bacon en wafels. We wagen nog een klein gokje, maar hebben vandaag niet zoveel geluk. Buiten loopt de temperatuur alweer op tot boven de 40 graden.

We lopen op The Strip nog een flinke ronde, en bezoeken wat winkels. Op 1 van de oversteekbruggen is undercover politie bezig met aanhoudingen. Je hebt hier veel mensen die een soort van oplichting toepassen met straatverkoop. Zowel in New York als Las Vegas heb je Chinezen die zich voordoen als boeddha’s en verkopen zogenaamde geluksbrengers aan toeristen. Nou deze man had vandaag zelf geen geluk, want hij mag met nog wat anderen mee naar het bureau.

Sowieso wordt je hier een beetje gek van de mensen die je aanspreken om wat te verkopen, voornamelijk kaarten voor shows. Je wordt om de zoveel meter begroet door iemand met een goede deal, beetje vermoeiend dat je niet gewoon kan lopen zonder dat er steeds iemand iets van je wil.

‘s Middags ontvluchten we de drukte en warmte door even naar het hotel te gaan, even rust. We eten een pizza slice bij Sbarros. Daarna bezoeken we ‘s avonds de Cirque du Soleil show Love met muziek van The Beatles. Een hele mooie show, vooral qua sfeer en licht en er gebeurt van alles tegelijk was genieten. Vlak naast ons zitten 3 Britten, waarvan er 1 lekker enthousiast zit mee te zingen en klappen.

Na afloop kijken we nog 1 fonteinenshow bij de Bellagio, dan volgt de route terug naar het hotel via het kakkerlakkenpad. En dat was het dan, morgen vroeg naar de luchthaven voor de de vlucht naar Chicago en daar stappen we over naar Amsterdam, zijn we vrijdag weer thuis. Ondanks de lange vakantie is de tijd voorbij gevlogen, maar we hebben er heel erg van genoten.

Chantal en Edwin