Konijn.reismee.nl

Las Vegas

Vandaag was het tijd om helaas afscheid te nemen van de camper, de rondrit zit er op. Dat betekent ‘s ochtends alles opruimen, koffers inpakken en een beetje schoonmaken van de camper. We rijden naar Cruiseamerica en leveren hem daar hier. Voor schade aan de voorruit dankzij de kiezelsteentjes van de vrachtwagen op de snelweg worden helaas wel kosten berekend.

Met de taxi gaan we naar het hotel, daar kunnen we meteen een kamer krijgen. In het casino spelen we voor weinig dollars een spelletje, maar wint Edwin $ 32,- meteen gestopt is toch leuk als je weinig inzet. De rest van de dag hebben we over The Strip gelopen, er is altijd wel iets te beleven. Het is hier alleen bloedheet 42 graden, en de zon brand enorm. Je moet het binnen en buiten lopen dus goed afwisselen.

‘S Avonds scheiden onze wegen zich. Edwin heeft om 19 uur de Cirque du Soleil show Mystere in Treasure Island aan de noordkant van de stad. De eerste Las Vegas show van Cirque ooit, en volgens Edwin 1 van de mooiste.

Chantal gaat naar de andere kant naar Excalibur, waar om 21 uur The Thunder from Down Under begint. Toch eens kijken of dat leuk is, langs de wachtrij voor de zaal komt ineens Hans Klok langs gelopen, grappig om in Amerika tussen zoveel mensen ineens een BN’er te zien. De show zelf, tja wat kan je daar over zeggen, uiteraard alleen maar vrouwen in publiek en de show is zeer vermakelijk. Je moet alleen niet op het podium belanden met 1 van die strippers, want die gaan best ver. In de zaal ook op de tafels dansen en dergelijke, ik kreeg gelukkig alleen 2 keer kort een hand op mijn been toen er 1 langs liep, dat was nog vrij netjes. Verder komt alles langs: brandweer mannen, politie en cowboys, het was wel vermakelijk.

Na de show kun je tegen betaling met ze op de foto. Ik had niet genoeg geld, maar gelukkig kwam Edwin me ophalen, hij was zo aardig om mij geld te geven zodat ik met 7 vreemde mannen op de foto kon. Daarna komen ze nog even voor de winkel een praatje maken en je kunt wat foto’s met ze nemen, Edwin is dan wel zo aardig om de foto’s te nemen. Daar kun je mee thuis komen. Het was een hele leuke avond.

We lopen via de Bellagio fonteinen terug over The Strip. We kunnen 2 shows zien, daarna volgt een gedeelte langs de weg in het donker en weer overal kakkerlakken, echt zo vies, oppassen waar je je voeten neer zet. Morgen is onze laatste dag in Amerika, dan zit de vakantie er helaas alweer op.

Chantal en Edwin