Konijn.reismee.nl

Alpaca’s en Laughlin

Vanmorgen zijn we allebei een rondje gaan hardlopen over de trails rond de camping. Dat werd meer wandelen dan rennen omdat de paden met zand en gravel niet echt geschikt zijn om te rennen. Overal zitten konijnen, en Chantal rent helaas ook nog een spinnenweb in, overal draden, niet fijn.

Na het ontbijt rijden we naar Laughlin, via een toeristische route. Eerst is het vooral lege prairies, met wat kerken langs de weg. Dan een stuk snelweg, waar we erachter komen dat de rechterspiegel een eigen leven leidt. Hij draait steeds meer naar buiten, waardoor Edwin er niet in kan kijken. Het is wat met deze camper van de week op de snelweg al de pech dat er een vrachtwagen met grind voorbij kwam die allemaal steentjes verloor, ze sloegen tegen al het achterliggende verkeer, dus een kleine ster in de voorruit. De auto naast ons had meer pech, die had 2 behoorlijke gaten in de ruit.

Met de loszittende spiegel kunnen we wel verder rijden, Chantal moet wel wat meekijken als we gaan inhalen. We komen op een stukje Route 66, en stoppen in Selligman. Daar is het erg toeristisch met veel souvenirwinkels van de Route 66. Busladingen toeristen lopen er rond. We nemen wat foto’s en kopen ook een klein souveniertje. We bekijken de buitenspiegel nog even, maar die zit gewoon erg los, is voor nu niet op te lossen.

We rijden dus door over de snelweg, tot er plotseling een file is door een ongeluk. Via 1 rijbaan mag het verkeer erlangs. Het is een flinke klapper, een auto met lage caravan en een vrachtwagen. De auto staat schuin op de caravan die ondersteboven en platgedrukt ligt. De vrachtwagen staat in de berm en heeft een deel van de vangrail weggedrukt. Wonderlijk genoeg zijn er geen gewonden, wat iedereen staat naast de auto’s. De sleepdiensten hebben er nog genoeg werk aan. Wij mogen er nog langs en rijden door naar een ranch: Alpaca’s of the South West.

Je kunt voor $ 9,- per auto bij een echtpaar langs die zo’n 37 alpaca’s houden voor de wol. Bij binnenkomst worden we begroet door hun grote witte honden, ze zijn erg lief maar zijn er ook voor om coyotes weg te jagen die het op de alpaca’s voorzien hebben. Verder lopen er 2 kleine varkens los rond, die de slangen op afstand houden, maar vooral bezig zijn al het gevallen voer op te eten.

We krijgen uitleg van het echtpaar over de dieren, en de ranch en mogen met Teddy een witte alpaca op de foto. Daarna mogen we brokjes uit de hand voeren. Het is een kwijlerige bedoening, maar zo leuk. In de winkel kun je nog wat spullen kopen gemaakt van alpaca wol, de man weet van de kleden precies te vertellen welke wol van welke alpaca is geweest. De artikelen in de winkel zijn een combi van alpacawol en polyester. Artikelen van puur alpacawol zijn namelijk duur en voornamelijk exclusief verkrijgbaar. Wij gaan weg met sokken en een sjaal. Het was een heel leuk bezoek.

Op een parkeerplaats eten we in de camper onze lunch, daarna doorgereden naar Kingman waar we moeten tanken. Edwin probeert de spiegel met een stukje plastic wat vaster te zetten. De spiegel zit namelijk alleen nog aan zijn draad vast, je tilt hem zo uit de houder. Op de snelweg blijkt dat het niets helpt, hij blijft naar buiten draaien. We hebben de camper nog maar 1,5 dag dus het moet wel te doen zijn, alleen bij het inhalen goed opletten.

Na een lange rechte weg komen we aan in Laughlin. De camping is tegenover de casino’s, is weer eens wat anders als een natuurlijke omgeving. Met een shuttlebusje dat je ophaalt bij de camper wordt je afgezet bij het casino dat hoort bij de camping. We kunnen daar een tentoonstelling zien van klassieke auto’s, er zitten hele mooie tussen. Op de riverwalk buiten kun je doorlopen naar andere casino’s. Het is allemaal een beetje vergane glorie, het moest een soort Las Vegas worden, maar het oogt allemaal sterk verouderd.

We eten bij de Panda Express een Chinese maaltijd, weer zeer gul opgeschept door de bediening. Je krijgt dan wel veel voor je geld, maar opkrijgen is een tweede. We wagen nog een gokje op de automaat van $ 0,05 en Chantal wint wel $ 0,65, maar het is vooral de lol van het spelen.

Met de shuttleservice rijden we terug naar de camping. Morgen rijden we naar een camping in Las Vegas en zit de rondrit erop. We hebben dan nog 2 dagen in Vegas, voordat we donderdag terug vliegen.

Chantal en Edwin